Ile tak naprawdę kosztuje darmowy zakład?

25
zakłady bukmacherskie - bukmacher

Ile tak naprawdę kosztuje darmowy zakład?

  • Dlaczego bukmacherzy oferują darmowe zakłady?
  • Jak działają darmowe zakłady?
  • Dowiedz się więcej o innych ofertach promocyjnych

Wielu obstawiających nie wybiera już bukmacherów na podstawie najlepszej oferowanej wartości. Zamiast tego skupiają się na przyciągających uwagę promocjach. Darmowe zakłady i promocje bonusowe mogą sprawiać wrażenie atrakcyjnych, jednak szczegóły regulaminu wykazują, jak mało są warte takie oferty. Dowiedz się, dlaczego darmowe zakłady w rzeczywistości nie istnieją.

Dlaczego bukmacherzy oferują darmowe zakłady?

Czy darmowy zakład jest gestem dobrej woli? Czy bukmacher dziękuje w ten sposób za skorzystanie z jego usług? Oczywiście, że nie. Darmowe zakłady, oferty bonusowe i inne promocje służą do szybkiego przyciągania nowych klientów przy minimalnym ryzyku dla bukmachera.

Jak działają darmowe zakłady?

Najczęściej spotykanym i dobrze znanym rodzajem darmowego zakładu jest klasyczny zakład „bez ryzyka”. Tak sformułowana oferta zawsze jednak wiąże się z ryzykiem dla obstawiających. Aby z niej skorzystać, trzeba zostać nowym klientem (bez wcześniejszej historii konta). Nie można również mieszkać w tym samym gospodarstwie domowym co właściciel innego konta.

Osoby, które będą potrafiły przekuć ofertę na swoją korzyść, są blokowane za „nadużycia”.

Po zarejestrowaniu się i zaakceptowaniu długiego regulaminu trzeba wpłacić określoną kwotę i postawić ją po kursie wyższym niż pewien ustalony poziom (zazwyczaj 1,50, czasami 2,0). Dopiero wtedy można otrzymać darmowy zakład na taką kwotę. Jak widać, bukmacherzy stosujący takie oferty nie uważają zakładów z kursem 1,50 lub wyższym za ryzykowne.

To jeszcze nie wszystko. Większość bukmacherów wprowadza dodatkowo warunki dotyczące obrotów. W przypadku wygranej w darmowym zakładzie należy wielokrotnie postawić wpłaconą kwotę (czasem nawet dziesięć razy więcej niż początkowa wpłata), aby móc wypłacić wygrane.

Możemy na przykład uzyskać darmowy zakład na 10 EUR, wpłacając 10 EUR. Następnie musimy grać zgodnie z zasadami darmowego zakładu aż do postawienia łącznie 100 EUR (czasem więcej) po kursach powyżej określonego poziomu, aby móc wypłacić pieniądze.

Bonus za wpłatę

Oprócz typowego darmowego zakładu „bez ryzyka” niektórzy bukmacherzy oferują bonus za wpłatę (od 10 do 250 EUR), który może sprawiać wrażenie korzystnego. Kampanie marketingowe bukmacherów skupiają się na wartości pieniężnej takiej oferty, jednak warto się przyjrzeć szczegółowym warunkom.

Jeśli rozważymy bonus 200 EUR za wpłatę u jednego z bukmacherów, przekonamy się, dlaczego nie oferuje on żadnej prawdziwej korzyści. Oferta bonusowa jest podzielona na segmenty maksymalnych wpłat, przy których bukmacher dodaje taką samą kwotę, jaką wpłacono. W jednej operacji objętej tą ofertą obstawiający może maksymalnie wpłacić i wypłacić 50 EUR.

Aby móc uzyskać 200 EUR zgodnie z reklamą, należy więc najpierw wpłacić 200 EUR w czterech ratach po 50 EUR. Każde tak wpłacone 50 EUR należy postawić po kursie powyżej 1,50, aby uaktywnić kolejny bonus.

Warto też zauważyć, że gdy stawiamy pieniądze bonusowe, to w razie wygranej na konto jest wpłacany jedynie zysk (bez pierwotnie postawionej stawki). Oznacza to, że jeśli bonus 50 EUR za wpłatę postawimy po kursie 2,0, zwrot nie wyniesie 100 EUR, a jedynie 50 EUR.

Specjalne kursy

Aby przyciągnąć uwagę, bukmacherzy oferują też specjalne kursy na określone wydarzenia. Są to astronomicznie wysokie kursy — czasem nawet 51,00 zamiast 1,50 — sprawiające wrażenie wyjątkowo korzystnych. Jednak i tym razem trzeba się przyjrzeć szczegółom.

“Takie promocje mają niewielką wartość dla klientów. Stworzono je, aby skłonić do rejestracji i obstawiania przy zawyżonych marżach.”

Autentycznym przykładem oferty specjalnego kursu był kurs 29,0 na zwycięstwo Manchester City przeciw West Ham. Rynkowy kurs dla tego meczu wynosił 1,26, nie zaskakuje więc, iż tego typu oferty wzbudzają zainteresowanie.

Kiedy jednak dowiemy się, że maksymalna stawka to 1 EUR, a wszystkie wygrane są wypłacane jako darmowe zakłady, oferta straci na atrakcyjności.

Ubezpieczenie akumulatora i opcja zwrotu

Ubezpieczenie akumulatora i opcja zwrotu to nowatorskie produkty skierowane do klientów, którzy oczekują większego poziomu kontroli. Niestety wiążą się one z wysokimi kosztami.

Oferty ze zwrotem nigdy nie odzwierciedlają rzeczywistych kursów danego wydarzenia. Potencjalne zyski z ubezpieczenia akumulatora (zwrot stawki, jeśli jeden z wyborów nie wygra, zazwyczaj z wymogiem zawarcia co najmniej sześciokrotnego zakładu) nie pokrywają zwiększonej marży, jaka jest pobierana.

Choć te dwie promocje nie wiążą się z przyciąganiem nowych klientów, są oparte na ukrywaniu prawdziwej wartości przez promowanie atrakcyjnej oferty lub zwiększonej kontroli.

Wyścig promocji

Opisane powyżej promocje występują powszechnie u większości bukmacherów, gdyż rynek jest coraz bardziej nasycony. Szereg bukmacherów konkuruje między sobą, próbując opracować bardziej atrakcyjne oferty, które nieostrożnym obstawiającym zasugerują, że dostaną coś za nic.

Obstawiający wpadają w wir coraz bardziej agresywnych promocji. Każdy bukmacher korzysta ze stałej formuły, którą ubiera w nowe, ciekawe opakowanie mające na celu poprawę jej wizerunku.

Niestety bukmacherzy tworzący takie oferty nie potrafią dbać o świadomych klientów. Osoby, które będą potrafiły przekuć ofertę na swoją korzyść, są blokowane za „nadużycia”.

Jednymi z najnowszych wariantów tradycyjnych ofert promocyjnych są zwroty pieniędzy w formie darmowego zakładu oraz wczesne wypłaty. Te mechanizmy coraz dalej odsuwają bukmacherów od ich tradycyjnej funkcji przyjmowania zakładów, kierując ich energię na pole marketingu.

Podobnie jak wszystkie wcześniejsze podobne działania, takie promocje mają niewielką wartość dla klientów. Stworzono je, aby skłonić do rejestracji i obstawiania przy zawyżonych marżach.