Jak zdobyć przewagę podczas stawiania zakładów ?

57
zakłady bukmacherskie - bukmacher

Jak zdobyć przewagę podczas stawiania zakładów bukmacherskich?

Największym wyzwaniem dla graczy zajmujących się zakładami na poważnie jest uzyskanie przewagi nad instytucją, która zakłady przyjmuje (może to być bukmacher, giełda zakładów lub kasyno). W terminologii bukmacherskiej nazywa się to „zdobywaniem przewagi”. Każdy, kto chciałby traktować zakłady jako źródło dochodów, musi rozumieć, co to określenie naprawdę znaczy.

Różnice między sukcesem i porażką

Linia dzieląca sukces od porażki jest bardzo cienka. W świecie zakładów funkcję tej linii pełni marża, która nie jest bynajmniej wartością stałą. Wszystko zależy od tego, u którego bukmachera zdecydujesz się postawić.

Mimo że marże są kluczowe dla zarobku graczy, wielu z nich nie zna ich prawdziwego znaczenia. Pinnacle bardzo często wspomina o marżach, ponieważ właśnie u nas są one najniższe, co przekłada się na wyższe szanse na wygraną dla obstawiających.

Widać to doskonale po stosunku wygrywających zakładów, jaki trzeba uzyskać na dłuższą metę, żeby wyjść na zero:

Wiedza to potęga

Gdy poznasz zasadę działania marż, zrozumiesz, jaką przewagę bukmacher ma nad Tobą. Kolejnym krokiem jest znalezienie sposobu na zniwelowanie tej przewagi. Jednym ze sposobów jest znalezienie zdarzeń, na temat których wiesz więcej niż bukmacher.

Bukmacherzy są doświadczeni i dysponują szeroką bazą danych, mają jednak swoje słabości. Najlepszym przykładem są tutaj zdarzenia niszowe. Bukmacherzy często włączają do oferty mniejsze ligi lub niespotykane wcześniej zdarzenia ze względów marketingowych. Chcą w ten sposób wyróżnić się spośród konkurentów, zachęcić nowych klientów i zareklamować się w nowych miejscach. Często jednak nie są ekspertami w nowo wprowadzonych dziedzinach.

Na przykład, istnieje duże prawdopodobieństwo, że bukmacher nie ma dobrego rozeznania w trzeciej lidze rosyjskiej siatkówki kobiet. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żebyś Ty został ekspertem w dziedzinie, w której wiedza bukmachera może być niedostateczna.

Dobrym przykładem dziedziny, w której bukmacherzy często posiadają niewystarczającą wiedzę i niewielką bazę danych, są zakłady na dyscypliny igrzysk olimpijskich. W takim przypadku limity zakładów mogą być niskie – jest to najlepszy dowód, że bukmacher nie czuje się na tym polu zbyt pewnie.

Stała edukacja

Wiedza jest bardzo ważna, ale nie wystarczy, by odnieść sukces. Jeśli zdobyte przez ciebie informacje należą do tak zwanej wiedzy ogólnej, zostały już uwzględnione w kursach. Najwartościowsze są dane pochodzące bezpośrednio ze źródła.

Twitter znacznie przyspieszył wymianę informacji, ale sprawił również, że szybciej stają się one wiedzą ogólną. Za jego przyczyną znacznie zwiększyła się również ilość plotek.

Dobrym sposobem na zyskanie przewagi dzięki szybkiej wymianie informacji jest odszukanie wiarygodnych kanałów na Twitterze, które informują o ustawieniach drużyn, pogodzie, stanie murawy, kontuzjach i finansach klubów. Przykłady znajdują się poniżej:

Przykład A: 6 października 2012 roku Kettering zmuszony był wystawić 10 zawodników w meczu na własnym boisku przeciwko Bashley w angielskiej Southern Premier League. Przed meczem zawodnicy zażądali wypłaty zaległych pensji. Informacja ta spowodowała lawinowy spadek kursów na Bashley. Ostatecznie Kettering przegrał 7-0, podczas gdy ostatnie cztery mecze na własnym boisku zakończyły się dla niego dwoma remisami i dwoma jednobramkowymi porażkami.

Przykład B: Mascot Grand National to coroczny bieg przez płotki rozgrywany w Anglii pomiędzy maskotkami drużyn sportowych. Często pojawia się on w ofertach bukmacherów. Impreza stawia przede wszystkim na zabawę, przez co nie ma zbyt wielu danych na jej temat. To jednak nie przeszkadza graczom stawiać na nią dużych kwot i osiągać dużych zysków. W 2001 roku wyścig wygrał Freddie the Fox, który został jednak później zdyskwalifikowany, ponieważ wyszło na jaw, że był profesjonalnym biegaczem uczestniczącym w olimpiadzie.

Stawianie na nieznane

Wolisz postawić na wynik zdarzenia, o którym wiadomo wszystko, czy raczej na takie, o którym nie wiadomo prawie nic? Pierwsza opcja wydaje się dużo atrakcyjniejsza.

Do tej kategorii należą wszelkie nagrody. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, kto zdobędzie nagrodę, zanim to nastąpi. Korzystaj z przecieków informacji, często ujawnianych przez nieuwagę, nawet niewerbalnie.

Przykład C: Niedawne mianowanie arcybiskupa Canterbury w Kościele Anglikańskim to znakomity przykład przecieku tajnych informacji. Nawet uświęcona organizacja, taka jak Kościół Anglikański, nie zdołała utrzymać informacji w sekrecie, przez co możliwość stawiania zakładów została wcześniej przerwana.

Czasem wynik nie jest znany, ale łatwo go przewidzieć z uwagi na panujący entuzjazm. W programach telewizyjnych talent nie jest jedynym czynnikiem decydującym o wygranej. Równie ważna jest pogoń za kontrowersją, dlatego warto śledzić takie czynniki jak popularność programu czy rywalizacja między stacjami telewizyjnymi.

Wzajemne relacje

Ostatnim czynnikiem niezwykle ważnym podczas stawiania zakładów są wzajemne relacje i zależności. Jeśli potrafisz powiązać słabe warunki atmosferyczne z obniżonymi rezultatami punktowymi w rugby i śledzisz na bieżąco prognozę pogody, możesz przewidzieć złą pogodę i postawić zakład na sumę punktów poniżej określonej wartości.

Możesz również pójść o krok dalej i skorzystać z zakładów na sumy, by zwiększyć wygrane z akumulatorów. Musisz jednak pamiętać, że powiązanie ze sobą konkretnych czynników nie daje absolutnej pewności wygranej.