Jak zdobyć więcej subskrybentów na YouTube w 2019 roku

1589

Jak wiadomo prowadzenie własnych kanałów na YouTube stało się już swojego rodzaju modą, która niewątpliwie dla niektórych osób stało się nie tylko przyjemnością, ale  – jak się okazuje – sposobem na życie i zarabianie. Co za tym idzie warto jest mieć na względzie fakt tego, że i Ty możesz kiedyś posiadać swój kanał na YouTube, dzięki któremu zdobędziesz sporą sławę i zgromadzisz społeczność, która będzie Ciebie chętnie słuchała i szukała na Twoim kanale odpowiednich treści.

Tyle gwoli wstępu i zachęty do tego aby próbować, ale jak praktyka pokazuje liderów, którzy odnieśli na YouTube komercyjny sukces jest mniej, niż więcej dlatego warto jest się zastanowić nad tym jak zdobyć więcej subskrybentów na YouTube. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie!

Czynniki kluczowe

Jak się okazuje w zasadzie tak jak w przypadku wyszukiwarki, tak samo w społeczności YouTube jest pewnego rodzaju zasada promowania kanałów przez same roboty analizujące treści na kanale. Jakie zatem zasady są z tym związane, jak zdobyć więcej subskrybentów stosując się do nich? Oto kilka prostych zasad:

  1. Daj swoim odbiorcom powód do komentowania – no tak, brzmi sensownie i teoretycznie prosta sprawa, ale wcale tak nie jest. Załóżmy, że tworzysz jakąś treść, w której opracowujesz jakieś sensowne zagadnienie, na końcu takiego filmu możesz komuś zadać pytanie, które z opcji wskazanych w filmie jest według nich najlepsza i na jaką się zdecydują. Zadanie tego pytania w dużej mierze spowoduje, że pojawi się lawina treści z odpowiedziami, na które musisz też udzielać odpowiedzi i prowadzić z ludźmi dialog. To wszystko spowoduje, że będziesz zyskiwał coraz więcej subskrybentów na kanale i miał coraz większą oglądalność;
  2. Promuj kanał w QUORA i innych serwisach społecznościowych – o tym chyba nie trzeba wiele mówić, niemniej jednak z racji tego że to opracowanie stanowi tłumaczenie oryginalnej wersji w języku angielskim, też piszemy i o tym. Wiadomą sprawą jest to, że każdy kto prowadzi jakieś serwisy społecznościowe powinien się w nich promować, zatem i Ty nie zapomnij o tym;
  3. Zoptymalizuj czas sesji – jak dobrze wiesz, każdy film ma jakąś długość i mając tego świadomość powinieneś jeszcze wiedzieć o jednym fakcie, o którym sporo osób zapomina, mianowicie czasie sesji, który jest ogólną sumą przebywania danej osoby na Twoim kanale. Jak się okazuje algorytm YouTube bierze pod uwagę ten czynnik jako jeden z głównych wyznaczników przy budowaniu rankingu filmów polecanych. Mając tego świadomość powinieneś zadbać jak najlepiej o to, aby ludzie dłużej pozostali na Twoim kanale i chodzi tutaj jak piszę o pozostanie na KANALE, nie chodzi zatem o sam film, który oglądają. Jak zatem osiągnąć taki efekt? Przede wszystkim chodzi o stworzenie playlisty i umieszczenie jej na stronie głównej;
  4. Optymalizacja filmów wideo pod słowa kluczowe – tak zwane pozycjonowanie pod słowa kluczowe, które Google promuje w indeksie jest o tyle ważne, żeby w ogóle pojawić się w wynikach wyszukiwarki ze swoim filmem w top10. Przykladem niech będzie podany w oryginale tytuł filmu: YouTube marketing. Jak autor mówi, nie ma na to zapytanie żadnego filmu z YouTube, są tylko wyniki ze stronami www, dlatego nie ma sensu promować filmu na takie hasło. Jak zatem znaleźć frazy kluczowe video? Trzeba poszukać takich, jeśli znajdziesz takowe hasło, możesz wtedy sobie pogratulować, pod tę frazę możesz promować swój film;
  5. Optymalizacja kanału metodą PAS – czym jest PAS? Jest to skrót od: Playlist – odpowiednio dodane na stronie głównej listy (w liczbie nawet do 3-ech) mogą umożliwić Ci jak dobrze wiesz dodatkowego session time, About – opis na kanale i o kanale – ważny i to bardzo, chociaż mało kto to docenia, Subskrybenci – to proste i logiczne, dbaj o to aby ludzie się dołączali do listy abyś miał z nimi kontakt na bieżąco, staraj się umieścić na stronie głównej (jak i w filmach) widoczny znak „Subskrybuj” oraz na stronie głównej umieść film z wyraźnym opisem tego o czym jest kanał;
  6. Promuj swoje filmy w „Cards” – jak dotrzeć do tego aby promować filmy na karcie? Po pierwsze powinieneś wejść do zakładki ze statystykami i wejdź w „audience retention”, potem spójrz na listę po prawo i znajdź tabelę „average audience time”, który powie Ci ile czasu ktoś dany materiał oglądał. Jeśli znajdziesz taki film, który uważasz, że zasługuje na większą uwagę i chciałbyś go wypromować, możesz tego dokonać umieszczając go na stronie głównej i zapewne za jakiś czas zauważysz, iż wzrosła liczba jego wyświetleń;
  7. Facebook preview – jak dobrze wiesz, możesz też umieszczać na Facebook posty z filmem w treści. I jeśli dobrze pomyślisz, możesz zrobić też tak, że mając jakiś naprawdę dobry materiał do promocji, możesz na samym kanale Facebook umieścić skróconą wersję filmu i umożliwić obejrzenie całego filmu na YouTube, podając link do tegoż filmu robisz sobie reklamę i odsyłasz ludzi do siebie;
  8. Optymalizacja filmów pod SVO – zdobądź więcej obejrzeń w ten sposób poprzez SVO – suggested Video Optimization, metoda ta polega na tym aby optymalizować filmy przez suggested video list. Zatemjak to tego dokonać? Jeśli masz możliwość w danej branży stworzyć film z jakąś lepszą jakością niż topowa pozycja z listy polecanej, to powinieneś to zrobić, masz wtedy szansę aby zaistnieć jako film zaraz poniżej lidera;
  9. Emocjonalizowanie tytułów – jest taka branża marketingu w Ameryce, która zajmuje się emocjami w tekstach marketingowych. Jak się okazuje również w przypadku filmów na YouTube możesz mieć możliwość tworzenia takich tytułów, dzięki którym osiągniesz sukces przez sam fakt tego, że będziesz nazywał je w sposób odpowiedni, w ten sposób zyskasz dużo więcej wejść na kanał;
  10. Czas publikacji i dni – jak dobrze wiesz, istnieje też konieczność publikowania swoich filmów o odpowiednim czasie i w dniach. Jak się okazuje w tygodniu najlepiej jest publikować filmy między 12, a 16 popołudniu, zaś w weekendy między 9 a 11. Co do zaś dni to najlepiej jest publikować w czwartki i soboty.

Podsumowanie

          Niewątpliwie to w jaki sposób będziesz zarządzać swoim kanałem na YouTube może mieć ogromne znaczenie na to, czy w ogóle osiągniesz sukces w sieci i będziesz miał odpowiednią widownię. Niezależnie od tego co promujesz i jakimi treściami chcesz aby Twoi widzowie się „karmili” warto jest mieć na względzie powyższe wskazówki aby móc zdobyć więcej wejść na kanał.

          Podane przez nas sposoby nie wyczerpują oczywiście wszystkich możliwych scenariuszy działania, ale na pewno pomogą Ci w podjęciu odpowiednich kroków aby osiągnąć lepsze wyniki związane z oglądalnością. Życzymy wszystkim sukcesów!

SitePromotor
Artykuł został przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w pozycjonowaniu oraz tworzeniu stron i sklepów www.