Niech wpadka kuriera nie wpłynie na Twoją opinię

289
praca biznes

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się branża ecommerce. Jest to spowodowane łatwością załozenia sklepu internetowego w stosunku do stacjonarnego. Otwarcie sklepu opnline pozwala na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy coraz chętniej dokonują zakupów w sieci. Jak pokazują badania Trusted Shops 93% internautów przyznaje, że chociaż raz dokonało zakupu produktu online. Regularnie z zamówień w sieci korzysta 16%, a liczba sukcesywnie się zwiększa.

Na coraz to większe zainteresowanie zakupami online ma wpływ wiele czynników. Pośród najczęściej wskazywanych przez e-klientów znajdują się: wygoda użytkownika, oszczędność czasu i przede wszystkim atrakcyjne ceny. Klient, który raz polubi zakupy online powróci do nich przy kolejnej okazji… a takich w obecnych czasach jest wiele. Co może wpłynąć na jego niezadowolenie?

DOBRA CENA TO NIE WSZYSTKO

Nawet jeśli przygotowałeś atrakcyjną ofertę produktową dla swojego odbiorcy, szczególnie pod kątem ceny, nie zapominaj o jednym z ważniejszych elementów zakupowego: dostarczenia produktu do klienta. Na ogólne wrażenie klienta podczas kontaktu z marką mają wpływ jakość obsługi, dostępność produktu, jego cena i cały późniejszy kontakt klienta z marką. Obsługa klienta obejmuje nie tylko kontakt konsultanta, ale także dostarczenie paczki do zamawiającego.

Niestety konkurencja jest na tyle wysoka, że wystarczy tylko jedna wpadka a klient już nigdy nie powróci do Twojego sklepu i ponownie nie skorzysta z oferty. Co więcej swoje niezadowolenie z przyjemnością ujawni w sieci co wpłynie na opinię na temat marki u kolejnych potencjalnych klientów. O ile masz wpływ na odpowiedni system obsługi klienta w sklepie, ciekawą ofertę atrakcyjną cenowo czy szybkość złożenia zamówienia i czas przygotowania jej do wysyłki – wysyłkę zlecasz partnerowi.

WPADKA KURIERA A TWOJA MARKA

Kurier bierze na siebie odpowiedzialność za ostatni etap kontaktu pomiędzy marką a klientem – dostarcza nieuszkodzony produkt zgodnie z zamówieniem na wyznaczony termin pod wskazany adres. No właśnie… a jak to wygląda w praktyce? Jak pokazują przeprowadzone badania realizacja zleceń nie zawsze jest kolorowa. Prawie połowa badanych doświadczyła nieprzyjemności związanych z zamówieniami online. 17% ankietowanych wykazuje niezadowolenie z nieterminowych dostaw. 11% badanych otrzymało przesyłki uszkodzone. Spora grupa wskazała na problem ze zwrotem wysyłki.

Posłuchaj wypowiedzi Mateusza Pyci CEO GlobKurier.pl https://youtu.be/RYJXjG8u1xE

UCHROŃ MARKĘ PRZED BŁĘDEM KURIERA

Jak łatwo się domyślić właściciel sklepu internetowego nie ma wpływu na pełną realizację dostawy, jednak może wybrać sprawdzonego partnera do jej realizacji. Dodatkowo może pomóc zmniejszyć ilość błędów kurierów związanych z niedostarczeniem przesyłki pod wskazany adres bądź zmniejszyć ryzyko uszkodzenia przesyłki

Odpowiednio przeprowadzone procesy logistyczne w e-sklepie zmniejszą błędy kurierów.

  1. ZADBAJ O ZAPAKOWANIE TOWARU:
  2. UWAŻNIE ADRESUJ PRZESYŁKI
  3. WYBIERZ SPRAWDZONEGO PARTNERA który dostarcza więcej marek do współpracy – pozwól klientowi wybrać komu chce powierzyć dostarczenie swoich zakupów i w jakim czasie.

ZAPOZNAJ SIĘ Z PONIŻSZĄ LISTĄ I WDRÓŻ JĄ W ŻYCIE

  • Postaw na wytrzymałe opakowania zewnętrzne jak foliopak czy pudełko z tekstury falistej
  • Używaj firmowej taśmy pakowej, która pozwoli na szybkie odnalezienie paczki przez kuriera
  • Chroń zawartość umieszczając w przesyłce dodatkowy wypełniacz jak styropian czy folię bąbelkową
  • Umieść bezpiecznie list przewozowy, skorzystaj z tzw. kangurka, czyli foliowej koszulki na lisT
  • Zwróć uwagę na możliwe literówki w nazwie miasta czy ulicy,
  • Zainwestuj w automatyczne programy sprawdzające poprawność danych, najlepiej już na etapie wypełniania ich poprzez klientów

GlobKurier.pl