Pierwsza fabryka silników na świecie

287
przemysł gospodarka

Ciężko wyobrazić sobie współczesne pojazdy bez silników benzynowych. Niewiele osób wie, że zostały one wynalezione ponad 150 lat temu. Większość osób nie zna historii powstania najpopularniejszego silnika, jakim jest silnik benzynowy. Jego twórcą jest Nikolaus August Otto. Interesującym faktem jest to, że początkowo źródłem zasilania silników był gaz. Jednak to rozwiązanie nie satysfakcjonowało ambitnego konstruktora.

Krótka biografia Otto

Nikolaus August Otto urodził się w 1832 roku w Niemczech. Od dziecka interesował się on techniką, jednak nie posiadał w tym temacie żadnego wykształcenia ani możliwości rozwoju pasji i zdobycia wiedzy. Głównym problemem był fakt, ze Otto Pochodził z ubogiej rodziny jego ojciec był chłopem. Brak środków finansowych sprawił, że był on zmuszony udać się do szkoły handlowej. Po ukończeniu nauki, Otto w 1862 roku stworzył pierwsze projekty silników czterosuwowych i rozpoczął testy, które finalnie zostały wypuszczone na rynek dopiero czternaście lat później. Otto w 1863 roku zbudował swój własny pierwszy silnik benzynowy. Rok później powstała pierwsza fabryka specjalizująca się w produkcji tych silników samochodowych. Nikolaus założył ją razem z inżynierem Eugenem Langenem. Nosiła ona nazwę N. A. Otto & Co. W roku 1869 powstało przedsiębiorstwo Gasmotorenfabrik Deutz (Fabryka Silników Benzynowych Deutz). Istnieje ono do dziś, jednak współczesna nazwa to Deutz AG.

Pierwszy benzynowy silnik spalinowy o zapłonie iskrowym

W roku 1867 Otto i Langener zaprezentowali podczas Paryskiej Wystawy pierwszy własny benzynowy tłokowy silnik spalinowy. Jego innowacyjnością był fakt, że tłoki przekazywały moc na zębatkę a nie jak dotychczas na korbowód. Plusem opisywanego silnika była wysoka wydajność i ekonomiczność. Zużywał on o wiele mniej paliwa niż współczesne silniki. Twórcy zostali uhonorowani złotym medalem za najbardziej ekonomiczny silnik dedykowany niewielkim przedsiębiorstwom. Przed wypuszczeniem silnika na rynek nazwa firmy została zmieniona na Deutz. Łącznie wyprodukowano prawie pięć tysięcy sztuk.

Pierwszy silnik czterosuwowy

Pierwszy silnik czterosuwowy ze sprężoną mieszanką paliwową powstał w roku 1876. Interesujący jest fakt, że konstrukcja ta wykorzystywana jest do dnia dzisiejszego. Jest ona bazą silników iskrowych, które noszą nazwę Otto. W roku 1884 został zaprojektowany elektryczny zapłon, co umożliwiło zastosowanie paliw płynnych. Wcześniejsze silniki były zasilane wyłącznie benzyną. System ten zyskał nazwę obiegu Otta. W roku 1886 Otto utracił patent na wynalezione konstrukcje, co sprawiło, że na rynku pojawiło się więcej fabryk produkujących silniki dwusuwowe oraz czterosuwowe. To właśnie wtedy doszło do intensywnego rozwoju branży motoryzacyjnej. Należy jednak podkreślić, że to właśnie silniki Otto zyskały największą sławę. Do chwili obecnej są one najpopularniejszymi silnikami benzynowymi stosowanymi w samochodach oraz motocyklach. Wynalazca nigdy nie był na studiach, jednak został mu przyznany tytuł doktora honoris causa. Zmarł on w 1891 roku, jednak fabryka Deutz funkcjonuje do dnia dzisiejszego.

Autor – oficjalny dealer silników Deutz – BTH Fast

BitBay - Największa Polska giełda cyfrowych walut