Przewodnik po handlu w sezonie zarobków

181
biznes firma

Co kwartał firmy w Stanach Zjednoczonych są prawnie upoważnione do publikowania swoich zarobków. Ten okres, zwany potocznie sezonem zarobkowym, zapewnia bardzo ważne możliwości, z których mogą skorzystać uczestnicy rynku. Dzieje się tak dlatego, że akcje mają tendencję do dużych ruchów przed sezonem i po nim. Na przykład akcje Apple spadły o ponad 20% po ostatnim sezonie zarobków.

W tym tygodniu oficjalnie rozpoczął się sezon zarobkowy i potrwa kolejne trzy tygodnie. Jak zawsze, sezon zaczął się wraz z publikacją zarobków z banków. Dzisiaj Netflix będzie pierwszą dużą firmą technologiczną, która udostępni swoje kwartalne zyski.

W przeszłości handlowanie na sezonie zarobków było łatwe. Handlowcy kupowali akcje firm, które zgłaszały rytm zysków i przychodów. Dzisiaj, nawet w przypadku informacji poufnych, nie można dowiedzieć się, jak rynek zinterpretuje dane. Jest tak dlatego, że rynek obserwuje konkretne dane. Na przykład, w tym tygodniu inwestorzy przyglądają się zarobkom bankowym, jak wyglądały poszczególne segmenty operacji. Na przykład w tegorocznych wynikach bankowych przyglądali się wynikom segmentów o stałej stopie dochodu i towarów (FICC). W dzisiejszych wynikach Netflix będą patrzeć na nagłówek EPS i liczbę przychodów, ale najważniejszą liczbą będzie wzrost użytkowników.

Kolejną ważną miarą, na którą powinieneś zwrócić uwagę podczas publikacji zarobków, są wskaźniki. Inwestorzy uważają, że wyniki za ostatni kwartał są słabszymi wskaźnikami. Zamiast tego koncentrują się na wytycznych wydanych przez firmę. Poradnik to po prostu ilość pieniędzy, które firma spodziewa się w następnym kwartale i przyszłym roku. Te dane są ważne dla inwestorów, ponieważ pomagają im zrozumieć, czy kierownictwo spodziewa się wzrostu lub spowolnienia.

Kolejną ważną kwestią, którą musisz wiedzieć na temat sezonu zysków, jest to, że istnieją związki między firmami. Na przykład lepszy niż oczekiwano wynik firmy takiej jak Netflix oznacza, że inne firmy technologiczne też mogą dobrze sobie radzić. Ponadto, jeśli firma konsumencka, taka jak Unilever, osiągnie lepsze wyniki, oznacza to, że inne firmy, takie jak Proctor and Gamble,  też mogą sobie dobrze poradzić.

Następnie pojawia się kwestia relacji między firmami i indeksami, które je śledzą. Na przykład doskonałe raporty i wskazówki od firm takich jak Apple i Google oznaczają, że indeks taki jak Nasdaq wzrośnie. To dlatego, że te firmy są największymi składnikami tego indeksu. To samo dotyczy indeksu takiego jak Dow.