Strona-wizytówka twojej firmy on-line – jak ją wykonać?

1761
Strona internetowa jest dobrą inwestycją dla każdej firmy. Gdy nie ma potrzeby projektowania sporego serwisu, najlepsza będzie wizytówka on-line!

Firmowa strona internetowa nie musi być rozbudowana. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się wizytówki on-line, czyli strony internetowe o prostej budowie, które zawierają podstawowe informacje o firmie.

Czym są strony internetowe takie jak wizytówki? Jak są zbudowane? Dla kogo sprawdzą się najlepiej? W końcu, gdzie można je zamówić?

Strona-wizytówka – co to jest?

Pod pojęciem strony internetowej typu wizytówka znajduje się prosta i czytelna strona WWW, która zawiera najważniejsze informacje.

Takie strony najczęściej zamawiane są przez firmy, które chcą zaakcentować swoją obecność w sieci, ale nie mają potrzeby tworzenia rozbudowanych serwisów WWW prezentujących ich ofertę.

Strony-wizytówki zawierają tylko kilka podstron, są bardzo przejrzyste i łatwe w nawigacji, dlatego też pozwalają na szybkie wyszukanie potrzebnych informacji.

Budowa firmowej strony internetowej typu wizytówka:

  • nagłówek – ma postać banera, który umieszczany jest w górnej lub bocznej części strony internetowej, zawiera nazwę firmy, jej logo, hasło reklamowe
  • menu – może mieć postać pionową lub poziomą, zawiera wykaz elementów dostępnych na danej stronie internetowej
  • podstrony – standardowe podstrony na stronach internetowych typu wizytówka to strona o mnie lub o firmie, strona z ofertą, a także strona z informacjami kontaktowymi
  • formularz kontaktowy – umieszczany na stronie z kontaktem, pozwala na łatwe skontaktowanie się z właścicielem strony internetowej

Dodatkowo, strony internetowe tego rodzaju mogą być uzupełnione o specjalny system CMS, który jest przeznaczony do zarządzania treścią. Wówczas właściciel strony może samodzielnie zmieniać jej zawartość z poziomu swojej przeglądarki internetowej – bez potrzeby posiadania specjalistycznej wiedzy w dziedzinie programowania.

Warto także wskazać, że strony internetowe takie jak wizytówki bardzo często tworzone są dzisiaj jako strony responsywne – oznacza to, że można korzystać z nich komfortowo zarówno na komputerach z dużym ekranem, jak również na urządzeniach mobilnych takich, jak smartfony czy tablety. Układ strony responsywnej dopasowuje się indywidualnie do wielkości ekranu.

Kiedy warto zdecydować się na stronę-wizytówkę?

Strony internetowe takie jak wizytówki są obecnie bardzo popularne i chętnie wybierane – nie tylko w biznesie, ale również poza nim.

Dzięki temu, że są łatwe w wykonaniu, są również przystępne cenowo i decyduje się na nie wiele osób, które chciałyby posiadać własną przestrzeń w sieci.

Strony-wizytówki to najlepszy wybór:

  • dla małych firm
  • dla osób prywatnych, na przykład szukających pracy, freelancerów
  • do promocji konkretnych produktów i usług
  • dla różnych wydarzeń

Jak stać się właścicielem własnej wizytówki on-line?

Strony internetowe takie jak wizytówki są proste w wykonaniu – właśnie dlatego mamy obecnie dwie opcje, czyli możemy stronę wykonać samodzielnie albo możemy skorzystać z pomocy agencji, które zajmują się ich profesjonalnym projektowaniem.

Samodzielne wykonanie strony internetowej takiej jak wizytówka jest możliwe również bez posiadania przygotowania w dziedzinie programowania – obecnie do wyboru są specjalne serwisy bazujące na szablonach, które pozwalają na łatwe wykonanie stron tego typu w niskich cenach.

Lepszym wyborem będzie jednak skorzystanie z usług agencji, które mogą wykonać stronę WWW zgodnie z indywidualnym życzeniem klienta. Wówczas strona może być dostosowana do naszych wymogów, a także będzie ona w dłuższej perspektywie czasowej tańsza w utrzymaniu.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Reklamową aliso.pl z Krakowa.