Zorganizować gotówkę

1020

“Zorganizować gotówkę” – sytuacja, w której ktoś w jakiś sposób musi znaleźć pieniądze – pożyczając je, spieniężając oszczędności, oszczędzając, sprzedając aktywa itp. – w celu zaspokojenia naglącej potrzeby czy dokonania koniecznego zakupu. Zatem przedstawiciele firmy windykacyjnej mogą powiedzieć do pożyczkobiorcy: „Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest trudna, ale jesteśmy pewni, że jakoś uda się Panu/Pani zorganizować gotówkę, żeby nam zapłacić”.

Pojęcie “zorganizować gotówkę” odzwierciedla naturę zarządzania pieniędzmi: wiele rzeczy to po prostu kwestia priorytetów. Jeżeli ludzie czegoś bardzo chcą, najczęściej znajdą sposób, żeby zdobyć na to pieniądze. Warto dodać, że dokładne zaplanowanie przepływów pieniężnych na przyszłość jest często trudne lub czasochłonne. Zamiast zdyscyplinowanego planowania podejmowane są działania ad hoc. Organizowanie gotówki często przynosi rezultaty, ale może też być niebezpieczne, kiedy zdasz sobie sprawę, że bez względu na wysiłki gotówki po prostu nie ma.

Zorganizować gotówkę