Gaming Factory w drodze na GPW. Spółka ogłasza strategię rozwoju

1001

aming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, który chce zadebiutować na warszawskiej giełdzie w 2020 roku, przedstawia swoją strategię rozwoju i ogłasza swoje najbliższe plany. Model firmy zakłada produkcję własnych tytułów i wydanie około 10 gier w ciągu roku. Do kluczowych założeń Gaming Factory należy poszukiwanie projektów o znaczącym potencjale sprzedażowym i marketingowym oraz zwiększenie przychodów z produkcji własnych projektów.

  • Obecnie na platformie Steam jest około 20 naszych własnych projektów, liczba ta systematycznie rośnie. Tworzymy gry na różne tematy, od symulatorów, przez potentata, horrory i konstruktorów. Wkrótce ogłosimy więcej tytułów z naszego portfolio. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami naszym najważniejszym celem na przyszły rok jest debiut na głównym parkiecie GPW, który, mamy nadzieję, zostanie osiągnięty dzięki intensywnej i zintensyfikowanej pracy – mówi Mateusz Adamkiewicz, Prezes Zarządu Gaming Factory.

Twórca i wydawca gier aktywnie rozwija swoje projekty, między innymi z zewnętrznymi firmami i spółkami zależnymi. W najbliższej przyszłości, we współpracy z Black Rose Project, planuje rozszerzyć portowanie (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy i cały proces jej wydania) na konsolę Nintendo Switch. Firma ukończyła już kilka portów, kolejne czekają w kolejce na wdrożenie. Oprócz Switcha będą to również porty do gier na Xbox One i PS4.

Gaming Factory poprzez Silver Lynx Games prowadzi również działalność na dynamicznie rozwijającym się rynku gier planszowych. Efektem jest m.in. trwająca kampania Kickstarter. Gra planszowa Hard West, dopiero w pierwszym tygodniu zbierania, znacznie przekroczyła kwotę ustaloną na początku kampanii.

  • Ogromne zainteresowanie tytułem Hard West to kolejne potwierdzenie, że gry planszowe są bardzo popularne wśród graczy. Od pewnego czasu obserwujemy dynamiczny rozwój tego segmentu. Kilka lat temu w tej dziedzinie mówiono o kilku procentach wzrostu rocznie, obecnie jest to ponad 30 procent. Coraz więcej gier planszowych jest dostępnych w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy w tym kierunku, dlatego będziemy aktywnie uczestniczyć w jego tworzeniu – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Obecnie firma współpracuje z 20 zespołami programistycznymi zlokalizowanymi w kraju i za granicą. Jednym z nich jest doświadczony producent i dystrybutor Ultimate Games, który wesprze Gaming Factory w promocji i publikowaniu części produkcji firmy.

  • W ciągu ostatnich dwóch lat nawiązaliśmy współpracę z kilkoma firmami z branży, co już czyni nas ważnym graczem w polskiej gamedeva i zwiększa naszą wiarygodność na rynku. Wierzymy, że dotychczasowe doświadczenie zaowocuje ambitnymi i dochodowymi projektami – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

O firmie

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Do kluczowych założeń firmy należy poszukiwanie projektów o znaczącym potencjale sprzedażowym i marketingowym oraz zwiększenie przychodów z produkcji własnych projektów. Firma chce w przyszłym roku zadebiutować na głównym parkiecie warszawskiej giełdy