Hong Kong wyprzedził Nowy Jork i Londyn pod względem liczby transakcji na rynku premium mieszań w 2018 roku, informuje międzynarodowa firma konsultingowa Knight Frank.
Miasto jest liderem pod względem liczby transakcji o wartości ponad 25 milionów USD i średniej ceny objektu 52,8 mln USD na rynku nieruchomości. Łączny koszt 153 transakcji powyżej 25 mln USD wyniósł 6,6 mld USD. Wszystkie zarejestrowane przez firmę transakcje miały miejsce w Hongkongu, Nowym Jorku, Londynie, Singapurze, Losie Angeles i Sydney.
Ilość transakcji wzrosła o 12% w ciągu czterech lat. Analitycy Knight Frank przewidują wzrost liczby osób, których własność przekraca 50 mln USD, o 40% w ciągu pięciu lat. Zakłada się, że aktywność na rynku mieszkań premialnych będzie się utrzymywać. Popyt na rynki drugich mieszkań (Sardynia, Portofino, Alpy) będzie rósł, a wiele miast, takich jak Chicago i Szanghaj, poprawią swoją pozycję w rankingu.
Zysk Twitter wzrósł prawie 3 razy w IV kwartale
Twitter Inc., właściciel sieci mikroblogów, zwiększył zysk netto 2,8 razy w czwartym kwartale 2018 roku do 255,3 mln USD w porównaniu do 91,1 mln USD w 2017 roku. Zysk na akcję wyniósł 33 centy w porównaniu do 12 centów rok wcześniej.
Skorygowane zyski osiągnęły 31 cent na akcję – więcej, niż przewidywali analitycy – 25 centów na akcję. Przychody wzrosły powyżej prognoz – z 732 mln USD do 909 mln USD w porównaniu do oczekiwanych 866,7 mln USD. Reklama przyniosła Twitterowi o jednączwartą więcej przychodów – 791 mld USD w ujęciu rocznym.
Liczba aktywnych użytkowników sieci społecznościowych. Przejawiających aktywność co najmniej raz w miesiącu zmniejszyła się o 5% w ciągu kwartału do 321 mln osób. W przyszłości firma nie będzie używać tego wskaźnika i przełączy się na liczbę „miesięcznych aktywnych użytkowników pieniężnych”. Wskaźnik ten wzrósł o 9% do 126 mln osób.
Przychody Twittera przekroczyły 3 mld USD w 2018 roku, w porównaniu do 2,44 mld USD rok wcześniej. Zysk wyniósł 1,2 miliardy USD wobec straty 108 mln USD w zeszłym roku.
Ceny domów w Wielkiej Brytanii spadły w styczniu
Halifax: Indeks cen domów w Wielkiej Brytanii spadł o 2,9% po wzroście o 2,5% w grudniu. Analitycy przewidywali mniej znaczący spadek – o 0,5%.
W ujęciu rocznym ceny na mieszkania wzrosły o 0,8% wobec wzrostu o 1,3% w grudniu. Dyrektor zarządzający Halifax zwrócił uwagę na spadek wskaźnika po raz drugi od trzech lat w okresie styczeń-luty. Jednak jego zdaniem ceny nieruchomości w kraju prawie nie uległy zmianie w ciągu roku. Roczny wzrost o 0,8% może wskazywać na niepewność gospodarczą lub powolny wzrost.
W 2019 roku eksperci będą analizować popyt i podaż mieszkań. Powodem jest zakończenie Brexitu i jego wpływ na rynek. Po stronie popytu eksperci obserwują wzrost zatrudnienia, niską inflację i oprocentowanie kredytów hipotecznych. Po stronie podaży występuje niedobór zapasów na sprzedaż. Łącznie daje to niewielki wzrost cen w najbliższej przyszłości.
Fiat Chrysler zwiększył zysk netto o 3% w 2018 roku
Zysk netto Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wzrósł o 3% w 2018 r. i wyniósł 3,63 mld EUR, wynika z raportów firmy.
Zysk na akcję wyniósł 2,3 EUR wobec 2,4 EUR na akcję rok wcześniej. FCA zwiększyła przychody o 4% do 115,41 mld EUR.
W IV kwartale spółka była w stanie zwiększyć zyski o 1,6 razy w stosunku do wartości z zeszłego roku – do prawie 1,3 mld EUR. Rozwodniony zysk na akcję wyniósł 0,82 euro, podczas gdy w ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 0,51 euro.
FCA zwiększyła przychody o 6% za kwartał do 30,62 mld EUR. Sprzedaż spółki w 2018 r. wyniosła 4,84 mln pojazdów – o 2% więcej niż rok wcześniej. Według FCA, zarobki w 2019 roku przekroczą 2,7 euro na akcję.
Akcje Panasonic spadły o 6,5% na tle słabych wyników finansowych
Panasonic, jeden z największych producentów techniki, zmniejszył swój zysk netto o 13% w latach 2018-2019 finansowych, do 173,7 mld JPY lub 1,6 mld USD.
Rozwodnione zyski wynosiły 74,43 JPY lub 0,68 USD na akcję, czyli o 13% mniej niż przed rokiem. Zysk operacyjny Panasonika spadł o 8% do 292,8 mld JPY. Przychody firmy wzrosły o 3% i przekroczyły 6 bln JPY lub 54,3 mld USD.
Słaby popyt na samochody w Chinach wpłynie na raport Panasonic w tym roku. Firma spodziewa się zmniejszyć sprzedaż branży motoryzacyjnej. Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami zmniejsza popyt na klimatyzatory w tym roku. Spada również sprzedaż smartfonów i automatyzacja przemysłowa.
Chiny są ważnym rynkiem dla Panasonic. W 2018 r. 13% przychodów spółki stanowiły ChRL.
Na tle słabych wyników finansowych w ubiegłym roku Panasonic obniżyła roczną prognozę o 9%.
Tata Motors zakończyła kwartał finansowy ze stratą
Największym producentem samochodów w Indiach jest Tata Motors Ltd. odnotował stratę w związku ze spadkiem ceny aktywów działu Jaguar Land Rover. Strata netto w czwartym kwartale wyniosła 269,9 mld IND lub 3,78 mld USD wobec zysku 11,99 mld IND w zeszłym roku.
Przychody Tata Motors wzrosły o 5,8% do 762,65 mld IND.
Strata przed opodatkowaniem firmy przekroczyła 3 mld IND lub nieco ponad 4 mld USD z powodu trudnej sytuacji gospodarczej w Chinach. Jednorazowe umorzenie wyniosło 3,1 mld IND. Zysk netto samej Tata Motors wzrósł 2,9 razy do 6,18 mld USD.
L’Oreal zwiększyła sprzedaż w maksymalnym tempie od 10 lat
Francuski producent kosmetyków L’Oreal zwiększył zyski i przychody w ubiegłym roku ze względu na duży popyt na luksusowe kosmetyki.
Sprzedaż spółki wzrosła o 7,1% w 2018 r., сo stanowiło maksymalny wzrost od 10 lat. Zysk netto L’Oreal wzrósł do 3,9 mld EUR z 3,58 mld EUR rok wcześniej. Analitycy oczekiwali wzrostu do 4 mld EUR.
Zysk wzrósł do 7,08 EUR na akcję, w porównaniu do 6,65 EUR w 2017 roku. L’Oreal zwiększyła przychody o 3,5% – do 26,94 mld EUR. Sprzedaż kosmetyków luksusowych wzrosła o 14,4%, sprzedaż kosmetyków aktywnych o 11,9%. Wzrost sprzedaży kosmetyków profesjonalnych wyniósł 2%, produktów szerokiego użytkowania – 2,5%.
L’Oreal zmniejszyła sprzedaż w Europie Zachodniej o 0,7%, a w Ameryce Północnej o 1,6%. Sprzedaż produktów firmy w Azji wzrosła o 20,4%.
Na ostatniej aukcji akcje spółki wzrosły o 0,4%.