Jak promować restaurację w internecie

56

Kiedy masz restaurację, kawiarnię lub bar z unikalnym wnętrzem, dobrą kuchnią, lojalnymi klientami i wspaniałym personelem, ale widzisz, że to dopiero początek udanej podróży – czas na poważną pracę nad marketingiem.

Dopóki się nie rozpoczną, właściciele wyznaczają realne cele na najbliższą przyszłość, w tym zwrot z inwestycji i stabilny zwrot z inwestycji. Aby osiągnąć swoje cele, musisz pójść o krok dalej i rozwinąć swój potencjał biznesowy. Z kompetentnym marketingiem online, Twoja firma może wygenerować znacznie większe zyski bez specjalnych inwestycji.

Możliwości dzisiejszych sieci społecznych i wyszukiwarek znacznie zwiększają popyt i zainteresowanie nowych użytkowników na skalę lokalną, znacznie szybciej niż reklama offline.

Oczywiście dostawa pizzy reklamowej w Warszawie będzie znacznie droższa niż ta sama reklama w Poznaniu, ale będzie bardziej efektywna i, co najważniejsze, da Ci wymierny wynik w porównaniu do tego samego billboardu.

Promocja restauracji w Internecie nie jest najprostszym zadaniem – nieprawidłowa konfiguracja kampanii reklamowej spowoduje tylko wydatkowanie budżetu, różnica przed/po będzie niezauważalna. Aby tego uniknąć, zebraliśmy wszystkie ważne wskazówki dotyczące plakatu w tym artykule.

Jak zacząć reklamować restauracje w internecie ?

  • Twórz grupy na wszystkich popularnych portalach społecznościowych: Facebook, Instagram i inni (jeśli jeszcze ich nie masz, oczywiście). Na początku możesz zarządzać własnymi stronami, ale lepiej jest zatrudnić osobę do ich monitorowania: publikować zdjęcia i filmy wideo, raporty, aktualizacje menu, projekty wnętrz, itp.
  • Dodaj swoją instytucję do Google My Company, Google Maps i innych popularnych zasobów wyszukiwania – upewnij się, że informacje o Twojej restauracji w Internecie odpowiadają rzeczywistości.
  • Nie obawiaj się repostować, reaguj na regularne materiały dla gości. Może to i powinno być wykorzystywane jako reklama, zwłaszcza jeśli inicjatorem postu lub dialogu nie jest Ty lub Twój menadżer.
  • Śledzenie odniesień do Twojej firmy poprzez hashtagi i geolokalizacje. Staraj się nie pomijać dyskusji na temat Twojej kawiarni, baru czy restauracji na portalach społecznościowych.
  • Odpowiedz na negatywne recenzje. Zawsze. Warto również odpowiadać na pochlebne recenzje – odpowiedzi tylko wzmocnią pozytywny efekt. Z drugiej strony, negatywna opinia, pozostawiona bez odpowiedzi, może działać zgodnie z efektem kuli śniegowej, wywołując niezadowolonych klientów.
  • Obrazy żywności to stabilny trend. Marketing w branży restauracyjnej opiera się głównie na promocji żywności i napojów, czyli produktów, które sprzedajesz. Rozpocznij dostarczanie ciekawie zaprojektowanych potraw z Twojego menu – zawsze działa. Instagram jest do tego idealny, a najlepszymi zdjęciami możesz dzielić się na innych profilach.
  • NajważniejszE: Płatna reklama na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram. Wszystkie sieci społecznościowe chcą zarabiać pieniądze – tak jak ty. Dlatego cały organiczny ruch, tj. regularne posty, które Twoi klienci lubią i repost, nie działa tak dobrze jak te płatne. Dwa lub trzy płatne posty w tygodniu – to minimum, które pozwoli utrzymać wrażenia stabilne, jeśli ustawisz swój cel poprawnie.

Ważna uwaga: nie spamuj tych samych postów na wszystkich portalach społecznościowych! Jeśli Twoi klienci zapiszą się do wszystkich Twoich profili, po prostu ukryją posty lub całkowicie je wypiszą. Spróbuj tworzyć różne treści i te same wiadomości o promocjach i konkursach, które w jakiś sposób muszą być reklamowane wszędzie, udostępniać różne zdjęcia i znaczniki.

Targetowanie płatnych reklam

Poprzez geolokalizację

Oznacza to, że jeśli Twoja firma znajduje się na przykład w Krakowie, nie powinieneś określać miast innych niż Kraków i jego przedmieścia, jeśli takie istnieją. Mieszkańcy Gdańska oczywiście docenią Twoje zdjęcia i filmy wideo, ale nie są w stanie szybko odwiedzić Twojego miejsca. Lepiej wybrać opcję “Pokaż wszystkich w tym miejscu” niż “Pokaż wszystkich, którzy mieszkają w tym miejscu”. Dzięki temu reklamy będą wyświetlane dla wszystkich osób, które obecnie podróżują po mieście.

Celuj w miasto, a nie w teren. Czasami jeszcze lepiej jest wybrać punkt na mapie, co zwiększy szanse wyświetlania reklam na urządzeniach mobilnych osób znajdujących się w pobliżu.

Według wieku

Oprócz wyboru odpowiedniej lokalizacji, nie zapomnij o ustawieniach dotyczących wieku. Jeśli masz ekskluzywną restaurację z klasycznym menu, możesz zacząć od 35 roku życia, a jeśli masz małą kawiarenkę dla modnych młodych ludzi, interwał od 18 do 35 będzie bardziej logiczny.

W zależności od wydarzenia

W portalach społecznościowych można również kierować się wydarzeniami życiowymi danej osoby: urodziny, rocznice itp. Jeśli masz specjalne oferty dla celebrytów urodzinowych lub małżeństw, jest to świetny sposób na dotarcie do Twoich ogłoszeń.

Jeśli masz rodzinną kawiarnię, możesz wybrać jako grupę docelową rodziców z dziećmi w określonym wieku i pokazać specjalną ofertę tylko dla nich.

Kolejny ważny punkt: wszystkie linki i przejścia z płatnej reklamy powinny prowadzić do osobnego postu z usługą, specjalną ofertą lub konkursem. Nie umieszczaj linków do strony głównej swojej strony internetowej lub grupy, ponieważ potencjalny klient podąży za linkiem i będzie musiał szukać tego, co chcesz mu zaoferować. Nie jest tak w przypadku, gdy na stronie internetowej znajdują się podstrony produktów lub zasobów lub gdy korzystasz z systemu analityki internetowej. Proces ten jest nieco trudniejszy – opiszemy go w osobnym artykule o promocji sklepu internetowego.

Ankiety!

Jest to jedna z najlepszych form komunikacji z gośćmi. Aby stworzyć ankietę na Facebooku potrzebujesz specjalnej aplikacji z płatnymi ankietami. Zapytaj swoich lojalnych klientów o jakość usług, kelnera miesiąca, najlepszy koktajl i tak dalej. Najbardziej popularne i przydatne pytania zazwyczaj odnoszą się do tego, co nowi goście chcieliby zobaczyć w Twojej firmie. Niekoniecznie muszą to być nowe dania lub napoje. Być może goście chcieliby usłyszeć inną muzykę, przedłużyć godziny otwarcia w piątek lub posłuchać koncertu na żywo.

Ankiety są wygodnym i obiektywnym sposobem na uzyskanie informacji zwrotnej. Ostatecznie, nie ma nic lepszego niż wprowadzenie zmian, o które bezpośrednio proszą sami klienci.

Inne sposoby

Nie zapomnij o zwykłej reklamie i promocji usług restauracyjnych. Przede wszystkim, wykorzystując płatną reklamę na portalach społecznościowych, staraj się promować swoje unikalne usługi, takie jak transport na wynos, dostawa, specjalny pokój dla dzieci z opieką, parking dla rowerów, dostęp ze zwierzętami itp. Taka reklama ułatwia identyfikację grupy docelowej i pokazuje tylko grupę docelową, zmniejsza koszty i maksymalizuje korzyści z inwestycji.