Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

2633

Nie od dziś wiadomo, że zbyt wysokie koszty przesyłki, czy brak pożądanej metody płatności mogą skutecznie odstraszyć klientów sklepów internetowych. Konwersja, czy oczekiwana przez właściciela sklepu internetowego czynność wykonana przez odwiedzającego stronę, możliwe jest dzięki kilku sprawdzonym sposobom. Warto je poznać, by cieszyć się dokonaniem zakupu, zapisaniem się do newslettera, czy zarejestrowaniem konta przez nowego, potencjalnego klienta.

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Strona główna sklepu stanowi wizytówkę marki, która odpowiada za pierwsze wrażenie. Czytelność, przejrzystość i atrakcyjność wizualna w dużej mierze decydują o dalszych krokach odwiedzających. Dobrej jakości obrazy, czy filmiki to obecnie hołd oddany klienteli, która je oczami. Warto więc zadbać o umieszczenie na stronie głównej promocji, czy flagowych produktów. Szybka i prosta obsługa panelu głównego z pewnością utrwali dobre odczucia z odwiedzin strony sklepu. Jeśli przy tym masz doskonały UPS, czyli unikalną propozycję sprzedaży, z pewnością wyróżnisz się na tle konkurencji.

By klient był kontent

Nie samym obrazem człowiek żyje. Oprócz strony graficznej trzeba postawić na solidny wsad merytoryczny. Instrukcje, opisy i krótkie hasła muszą być rzutkie, konkretne i soczyste. Jeśli są uzupełnione autentycznymi opiniami innych klientów, czy poparte rekomendacją influencerów, czy trendsetterów, to sukces murowany. Jedź na opinii!

Sklep widmo

By ułatwić życie odwiedzającym i przysporzyć własnemu biznesowi zysków, nie można zapominać o uwzględnieniu różnych możliwości kontaktu. Nic tak nie uwiarygadnia i zbliża do konsumentów, jak drugi człowiek za klawiaturą, czy przy smartfonie. Mail, czat, telefon–niech klient poczuje, że wybór należy do niego, a strona, którą właśnie odwiedzili, nie jest tylko wirtualnym nierealnym tworem.

Wezwij do działania

Współczynnik konwersji jest wprost powiązany z CTA (ang. Call to Action), czyli wezwaniem do podjęcia czynności zakupowej, chociażby przez kliknięcie „dodaj do koszyka”. Właściwe umiejscowienie takiego przycisku okazuje się kluczowe w procesie finalizacji transakcji.

Daj wybór

Wielu rezygnuje z zakupu z powodu zobligowania do rejestracji konta klienckiego. Warto pozostawić wybór kupującemu, który chce pozostać tylko gościem. Ta sama zasada tyczy się opcji płatności, które powinny być na tyle zróżnicowane, by uwzględniały wszystkie dostępne kanały, z darmową dostawą włącznie. Nie zapomnij o możliwości zwrotu czy wymiany, które mogą przesądzić o powodzeniu transakcji.

Szeroko rozumiana optymalizacja strony internetowej z uwzględnieniem potrzeb klienta jest kluczem do sukcesu w temacie konwersji. Porzucenie koszyka przez kupujących, będące często to zmorą właścicieli sklepów, stanie się już tylko mroczną, zapomnianą legendą.