Kampanie Google AdWords dla małej firmy

1460

Jeśli myślisz, że kampanie reklamowe dla małych firm ograniczonych niewielkim budżetem, nie mogą być skuteczne, to jesteś w błędzie. Okazuje się, że już budżet rzędu 500 zł pozwala na zwiększenie zainteresowania klientów naszą firmą i może wkrótce przełożyć się na odczuwalny wzrost sprzedaży. To wszystko jest możliwe dzięki Google AdWords. Właścicielom firm pozostaje tylko kwestia wygospodarowania środków finansowych oraz odpowiedź na pytanie, czy podejmują się tego samodzielnie, czy z pomocą wykwalifikowanych agencji reklamowych?

Nie daj się szukać

Strona Google zachęca: „Daj się znaleźć potencjalnym klientom dokładnie w momencie, gdy szukają w Google oferty takiej jak Twoja. Zapłacisz tylko wtedy, gdy klikną reklamę i odwiedzą Twoją stronę lub do Ciebie zadzwonią.” Przy zachowaniu kilku kluczowych zasad, strona naszej firmy zyska na popularności.

Słowa kluczem do sukcesu

Naczelna zasada działania Google AdWords mówi, że niski współczynnik kliknięć do wyświetlenia, to wzrost kosztu za kliknięcie. Bardzo istotna staje się więc kwestia doboru odpowiednich słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama AdWords. Doświadczeni marektingowcy podkreślają istotną kolejność: najpierw wywiad, potem frazy. Trzeba bowiem dokładnie prześledzić rynek, konkurencję, trendy, czy preferencje klientów, by móc użyć słów trafionych w punkt. Ważne, by wybrane przez nas słowa były odpowiednio pogrupowane, specyficzne dla branży, a przy tym o jak najmniejszym stopniu ogólności. Z tego też powodu firmy prowadzące niszowe działalności, są zdecydowanie łatwiejszym materiałem do doboru słów kluczowych oraz kontroli ruchu klienckiego. A jeśli słowa kluczowe okraszone są przyjazną grafiką, to odbiorcy nie pozostaje nic innego jak tylko kliknąć i być może potem zakupić produkt.

Trzymaj rękę na pulsie

Kontrola podstawą zaufania. To powiedzenie sprawdza się również w przypadku Google AdWords. Żeby mieć pewność, że poczynania promocyjne zlecone agencji reklamowej są właściwie ukierunkowane, warto postarać się o comiesięczny raport Google Analytics, obejmujący listę słów kluczowych, koszt i ilość kliknięć. Jeśli kliknięcie przekładają się na zyski firmy, oznacza to, że dokonano właściwego, trafnego doboru. Google AdWords to przecież w pełni mierzalna inwestycja. Jeśli połączymy platformy Google AdWords i Analytics, to mamy możliwośćmonitorowania zachowań użytkowników. Od razu mamy informację jak pozyskać jednego klienta, co z kolei jest podstawą do ustalenia budżetu reklamowego. Dla małej firmy to niezwykle istotne.

Bądź widoczny jak chcesz

Warto również zwrócić uwagę na datę, godzinę i lokalizację, w jakich pojawia się nasza reklama. Jest to niezwykle istotne, gdy zależy nam na ściśle określonym obszarze i terminie działania. Są branże, w których wyszukania pojawiają się głównie w nocy (np. taxi), przed sezonem letnim (np. opony, rowery) lub w konkretnym mieście, czy kraju. Być może warto w tym miejscu pomyśleć o pojawieniu się w Google Maps, aby było nas łatwiej zlokalizować. Dodatkowo, w razie chwilowego zawieszenia działalności firmy, możemy w dowolnym momencie wstrzymać reklamę i zawsze do niej powrócić. Dzięki tej funkcjonalności wydatki mamy pod kontrolą.

Można powiedzieć, że Google AdWords oferuje najtańsze z możliwych narzędzi skutecznej promocji w internecie. Ta „klikalność” przełożona wprost na zyski, w połączeniu z niewysokimi kosztami, to coś, na czym właścicielom małych firm powinno zależeć najbardziej. To taka propozycja nie do odrzucenia.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany na podstawie: qualitymedia.pl/kampanie-google-adwords/