Polsport Group

813

Nasz kolejny wywiad dotyczy branży sportowej, a konkretniej mówiąc jej rowerowej części. Spółka Polsport Group Sp. z o.o. pośredniczy w sprzedaży rowerów ze średniej i wyższej półki na terenie Polski. W poniższym wywiadzie jej Prezes – pan Krzysztof Wieczorek – przedstawił nam krótko historię firmy sięgającą już ponad 20 lat, a także obecną sytuację finansową. Zapraszamy do lektury!


Firma Polsport Group istnieje już od 1991 roku, czyli ponad 20 lat. Jak w tym czasie zmieniał się profil i zakres prowadzonej działalności?

Rzeczywiście firma POLSPORT istnieje na rynku od 1991 roku i jest dzięki temu jedną ze starszych firm w branży rowerowej w Polsce. Posiadamy w pełni profesjonalne centrum dystrybucji i obsługi sprzedaży hurtowej. Dysponujemy pełnym asortymentem rowerowym zarówno ze średniej półki, jak i z tych najwyższych. Od 1991 roku firma działała nieprzerwanie jako jednoosobowa działalność gospodarcza, natomiast w 2010 roku została założona spółka Polsport Group Sp. z o.o. i w 2011 roku jednoosobowa działalność została włączona w struktury Polsport Group Sp. z o.o. jako zorganizowana część przedsiębiorstwa.

Do tej pory zaufało nam bardzo liczne grono przedsiębiorców. Jesteśmy znani wśród największych firm w Polsce i prowadzimy z nimi współpracę. Ponadto, systematycznie powiększamy nasz udział na rynku bezpośrednich przedstawicielstw producentów branży rowerowej.

Czy współpraca ze znaczną ilością profesjonalnych producentów przyczynia się do sukcesu Spółki?

Współpraca ze znaczną ilością profesjonalnych producentów rowerów, części i akcesoriów rowerowych zdecydowanie przyczynia się do sukcesu Spółki. Tylko produkty wysokiej jakości mają przyszłość, ponieważ klienci zaczynają rozumieć, że tanie, a tym samym kiepskie rowery i części nie zapewniają takiego komfortu użytkowania i takiej trwałości jak np. znamienity producent rowerów jakim jest Orbea. Jako dobitny przykład można tu podać, że firma Orbea jako jedyny producent rowerów na świecie udziela dożywotniej gwarancji na ramy rowerowe, które sama produkuje. Finalnie kompletne rowery składa tutaj w Europie, co już jest bardzo dużą rzadkością, ponieważ większość, również tzw „dobrych” producentów, przeniosło swoją produkcję do krajów o synonimie „taniej siły roboczej”.

Czy pozycja Spółki na rynku ulegała w ostatnich latach stałemu wzmocnieniu? Jak wygląda obecnie sytuacja w branży?

Spółka Polsport Group Sp. z o.o. z roku na rok podlega samoistnemu wzrostowi,  a tym samym wzmocnieniu, ponieważ coraz więcej klientów dostrzega różnice w jakości reprezentowanych przez Spółkę producentów.  Branża sportowa to jedna z nielicznych branż, której nie dotknął tak szeroko „reklamowany kryzys”, a poza tym stale promowany jest  bardzo modny ostatnio zdrowy tryb życia, ekologia i sport.

Kto jest głównym odbiorcą oferowanych przez Polsport Group usług i produktów?

Docelowymi klientami są wiodące w swoich aglomeracjach sklepy rowerowe na terenie całego kraju.

Na jakim etapie drogi na NewConnect znajduje się obecnie Spółka? Który z Autoryzowanych Doradców pomaga Wam w tym procesie?

Spółka jest aktualnie na etapie przygotowywania jej pod kątem debiutu na NewConnect. Aktualnym Autoryzowanym Doradcą jest firma Taurus z Częstochowy, a główną przesłanką przy wyborze doradcy, którą kierował się Zarząd Spółki, był „patriotyzm lokalny”.

Czy wiadomo już jak znaczne środki Spółka będzie chciała pozyskać w ofercie prywatnej przed debiutem? Czy grupa potencjalnych nabywców akcji jest już w choć niewielkim zakresie wybrana?

Do realizacji kompletnego planu rozwoju Spółki, w tym zbudowania sieci sklepów franczyzowych, będzie wymagana kwota na poziomie co najmniej 3 milionów złotych. Nie ma jeszcze grupy inwestorów w jakimkolwiek stopniu wybranych.

Jakie cele Polsport Group zamierza zrealizować dzięki pieniądzom zabranym od inwestorów?

Kapitał poszukiwany jest przede wszystkim na dalszy rozwój i umacnianie pozycji rynkowej wśród już istniejących klientów poprzez coraz większy udział naszych produktów w ofercie poszczególnych sklepów. Dodatkowo pozyskane środki umożliwią nawiązanie współpracy z wielko-powierzchniowymi sklepami, a także utworzenie sieci sklepów franczyzowych zjednoczonych pod wspólnym logo, zintegrowanej poprzez wspólną stronę internetową www.irowery.pl,  która ma być platformą porozumiewawczą pomiędzy POLSPORTEM (B2B)->sklepami-> klientem detalicznym-> POLSPORTEM (B2C). Ponadto w momencie stworzenia stabilnego i częściowo uzależnionego rynku zbytu (franczyza), Spółka zamierza przygotować się do rozpoczęcia pierwszej, kompletnej pod względem ofertowym produkcji profesjonalnych rowerów w Polsce.

Zakładając tylko dotychczasowy poziom wzrostu obrotów, na lata następne prognozujemy znaczny wzrost przychodów firmy, co będzie opłacalne ze względu na wynik finansowy.

Stosunkowo długi czas prowadzenia działalności z pewnością dał jasną odpowiedź co do rentowności biznesu. Czy Spółka może pochwalić się swoimi dotychczasowymi wynikami finansowymi?

Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm z branży w Polsce. Zatrudniamy młodych, znanych w branży pracowników, którzy ze sklepami mają wręcz przyjacielski kontakt. Zapewniamy sklepom profesjonalną obsługę handlową, jak i serwisową. Co roku, przed rozpoczęciem nowego sezonu handlowego, organizujemy dla naszych klientów spotkania w formie „dni otwartych” i prezentacji oferty. Z roku na rok odwiedza nas coraz większa liczba klientów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu naszą ofertą. Od początku odkąd zostały reaktywowane targi branżowe uczestniczymy w targach Bike Expo w Kielcach.

Dla lepszej prezentacji naszej oferty co roku wydajemy firmowy katalog przeznaczony dla naszych klientów-sklepów, a także dla klientów detalicznych. Katalog zawiera cały nasz asortyment; prezentację wszystkich produktów wraz dokładnymi zdjęciami, opisami technicznymi i cenami detalicznymi.

Katalog jest również dowodem rozwoju naszej firmy; w 2007 roku katalog liczył 120 stron, w 2008 roku – 240 stron, natomiast katalog na rok 2009/10 liczył 420 stron. Od 2011 wydajemy katalogi w wersji elektronicznej, ponieważ ilość asortymentu w ofercie przekracza możliwości druku katalogu.

Od 2010 roku wprowadziliśmy program ułatwiających sklepom współpracę z nami – program (B2B) STREFA KLIENTA do składania zamówień hurtowych, sprawdzania stanów magazynowych oraz płatności poprzez stronę internetową. Kontakt ze sklepami ułatwi zapewne zatrudnienie przedstawicieli handlowych, którzy to przez cały rok opiekują się naszymi klientami w terenie.

Ponadto promujemy się poprzez najpoczytniejsze czasopisma branżowe jak: Magazyn Rowerowy, Bikeboard oraz portale internetowe: www.Bikeworld.plwww.MTBNews.plwww.velonews.plwww.bikelife.pl.

Dotychczasowe wyniki finansowe prezentują się następująco:

 20102011I poł. 2012
Przychody ze sprzedaży5 611 21512 692 2786 009 108
Zysk netto191 534129 50743 849

Jak w ocenie Zarządu kształtują się perspektywy Spółki na przyszłość? Czy akcjonariusze będą mogli być zadowoleni z osiąganych zysków?

Myślę, że potencjalni inwestorzy będą zadowoleni z wyników Spółki, ponieważ Polsport Group (jak widać po wynikach) odnotowuje stały wzrost przychodów i zysków. Dodatkowo mogą odczuwać zadowolenie, że uczestniczą w czymś, co przyczynia się do poprawy zdrowia polskiego społeczeństwa poprzez promocję zdrowego trybu życia.

Czy wiadomo mniej więcej kiedy należy spodziewać się debiutu Spółki na rynku NewConnect?

Spółka cały czas przygotowuje się solidnie do debiutu na NewConnect i planowany debiut przewidziany jest na przełom I i II kwartału 2013.

Krzysztof Wieczorek – Prezes Zarządu