Portfolio freelancera. Jak zachęcić zleceniodawców?

1246

Dobrze skonstruowane portfolio powinno mieć dla nas szczególne znaczenie, zwłaszcza kiedy rozpoczynamy pracę jako freelancer w dowolnej branży. Jak zachęcić zleceniodawców do skorzystania z naszych usług? Na jakie elementy zwrócić uwagę podczas budowy portfolio?

Każdy freelancer wie, jak ważne jest dobrze skonstruowane, jakościowe portfolio. Nie tylko zachęca potencjalnych zleceniodawców do skorzystania z naszych usług, ale ma również duży wpływ na budowany przez nas wizerunek. Jaka powinna więc być forma portfolio? Na jakich aspektach powinniśmy się skupić podczas jego tworzenia?

Inspiruj formą

Freelancing jest pojęciem bardzo szerokim. Pod tym terminem kryją się osoby pracujące jako copywriterzy, graficy, programiści, a nawet dziennikarze. Bardzo często prowadzą w ten sposób własne firmy, stale więc poszukują zleceniodawców. Najlepszym sposobem na pozyskanie klienta jest zbudowanie portfolio. Jakie powinno być?

Przede wszystkim – oryginalne. W wielu przypadkach to właśnie portfolio pełni rolę internetowej wizytówki, która może pokazać przyszłemu zleceniodawcy znacznie więcej niż kartonik z naszymi podstawowymi danymi. Tym, co ma znaczenie szczególne, jest forma.

Graficy i copywriterzy niemający własnych stron firmowych mogą pomyśleć nad zakupem domeny przeznaczonej na prezentację swoich umiejętności. Nie jest to duży wydatek – wlicza się w niego zakup domeny i hostingu. Zbudowanie strony również nie jest wymagające nawet dla osoby, która nie ma dużego doświadczenia w tworzeniu stron internetowych. Możemy skorzystać z darmowych możliwości jakie oferuje nam WordPress – mowa między innymi o motywach i szablonach, które w zupełności wystarczą do prostego portfolio. Na warte dodatkowego podkreślenia – wszelkie związane z tym trudności można pokonać odpowiednim researchem.

Blog dla copywriterów

Dobrym pomysłem dla copywriterów prezentujących własne umiejętności jest po prostu założenie bloga i pisanie na tematy, które ich interesują. Dzięki temu potencjalny zleceniodawca może poznać nasz styl i zobaczyć, czym charakteryzują się nasze teksty. Warto również pokazać odnośniki do innych stron, na których zostały opublikowane nasze artykuły, niemniej jednak nie jest to konieczne. Poza tym możliwość pokazywania tekstów w portfolio wymaga ustalenia ze zleceniodawcą.

Budowa wizerunku

Warto zwrócić uwagę na to, że portfolio może być nie tylko narzędziem do prezentacji swoich umiejętności, a w konsekwencji do zachęcania klientów, ale również doskonałym sposobem na kształtowanie swojego wizerunku. Już w pracach stworzonych na potrzeby portfolio możemy przypiąć sobie łatkę profesjonalisty, dzięki czemu zyskamy jeden atut więcej.

Podczas budowy portfolio należy wcielić się w swojego potencjalnego klienta i zastanowić się, które elementy mają największe znaczenie w podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z naszych – lub konkurencji – usług. Dzięki temu będziemy mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania przyszłego zleceniodawcy, zanim jeszcze je zada. A to sprawi, że w znaczny sposób zwiększymy prawdopodobieństwo pozyskania klienta.

Więcej informacji
Tekst powstał we współpracy ze stroną https://profesjonalnycopywriter.pl/ na której dostępne są usługi copywriterskie.