Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej?

1298

Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego łatwego dostępu do informacji jakim jest Internet. Dzięki wyszukiwarkom stosunkowo łatwo możemy znaleźć jakieś ciekawe miejsce, w którym przebywamy bądź chcemy się dostać. Ogromny wzrost popularności urządzeń mobilnych przyczynił się do jeszcze większego znaczenia wyszukiwarki w kontekście firm lokalnych. Wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarkę frazę z miastem a Google pokazuję nam wyniki, które są najbliżej nas. Do tego aby nasza firma pojawiała się w wynikach organicznych, niezbędne są działania lokalne.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Jeśli zależy Ci na tym aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, niezbędne są działania z tytułu pozycjonowania lokalnego. Różni się to od pozycjonowania ogólnopolskiego tym, że skupia się na frazach połączonych z nazwą miasta a nawet dzielnic. W praktycznym skrócie oznacza to, że jeśli mamy swój biznes w Łodzi to będzie zależeć nam na tym aby po wpisaniu w wyszukiwarkę na przykład stolarz Łódź, klienci mogli łatwo nas znaleźć. Pozycjonowanie lokalne jest łatwiejsze od pozycjonowania globalnego, jednak wciąż wymaga to optymalizacji strony internetowej oraz dołączenia strategii link buildingowej do naszych działań.

Google Moja Firma

Bez niej szansa na sukces jest o wiele mniejsza jak nie nikła. Tworząc wizytówkę w Google Moja Firma będziemy się wyświetlać w mapach Google. Założenie wizytówki nie jest czynnością z którą większość by sobie nie poradziła. Wystarczy podać dane kontaktowe, opisać swoją firmę, wypisać oferowane usługi a także godziny otwarcia. W optymalizowaniu wizytówki warto dodać logo firmy oraz zdjęcia, które zachęcą potencjalnych klientów a przy tym uatrakcyjnią ofertę.

Opinie

W wizytówce Google Moja Firma mamy możliwość skomentowania naszych usług. Warto postarać się aby zadowolony klient zostawiał swoje przemyślenia na temat firmy i oferowanej przez niej usług. Oczywiście możemy trafić na negatywną opinię, ale nie warto przechodzić przez nią obojętnie. Warto natomiast odpowiedzieć na tą opinie a może nawet czymś zrekompensować klienta, który miał powód do wystawienia takiej a nie innej opinii.

Warto podejmować strategie promocji w wynikach lokalnych, ponieważ możemy pozyskać klientów z terenu naszej działalności. Warto podejmować te działania, dzięki czemu ułatwimy kontakt z potencjalnymi klientami.

Dziękujemy portalowi 1stplace.pl za pomoc w przygotowaniu artykułu.