Jak pozyskać ruch na firmową stronę z Google?

888

Któż nie chciałby, żeby jego firmowa strona www lub sklep internetowy znalazły się na pierwszych miejscach w Google? Osobiście nie znam nikogo takiego. Wręcz przeciwnie, ciągle zgłaszają się osoby, które chciałyby szybko wskoczyć na szczyt. Okazuje się, że sporo leży po naszej stronie. I to my sami, jako właściciele strony lub sklepu możemy zrobić bardzo dużo, by przybliżyć się do pierwszego miejsca i zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Jak działa Google?

Zacznijmy od tego, jak w ogóle działa wyszukiwarka Google. Wpisujemy jakąś szukaną frazę w pole wyszukiwania i w rezultacie otrzymujemy spis linków, pod którymi kryją się odpowiedzi na nasze zapytanie.

Tak robisz Ty i dokładnie w ten sam sposób zachowują się Twoi Klienci. Tylko podejrzewam, że Ciebie jeszcze nie znajdują.

Ale wróćmy do tego jak działa Google. Osoba, która zadaje pytanie, czyli Twój potencjalny Klient, otrzymuje w efekcie listę linków. Pod każdym z tych linków znajduje się inna strona, a na niej tekst.

I to właśnie ten tekst jest miejscem, od którego wszystko się zaczyna. Aby mógł zostać znaleziony i wyświetlony jako link, w jego treści musi znaleźć się odpowiedź na pytanie, które wpisuje Google.

Jak stworzyć tekst, który pojawi się wysoko w Google?

Krótka odpowiedź brzmi: trzeba napisać go dobrze 🙂 Nie jest wcale prawdą, że Klienci nie lubią czytać. Wręcz przeciwnie: Klienci uwielbiają czytać i to na podstawie znalezionego w Google opisu decydują, czy zostaną Twoimi Klientami, czy też nie.

Dlatego należy uważać, ponieważ firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron (czyli tym, żeby strona była wysoko w Google), oferując niskie ceny, nie są w stanie napisać fachowego tekstu, który później przekona Twojego Klienta do zakupu (nawet jeśli wskoczy na pierwsze miejsce w Google).

Najprostsza metoda to napisanie takiego tekstu w formie pytań i odpowiedzi, czyli w formie wywiadu. Zresztą, na pewno Klienci zadają Ci przeróżne pytania. Robią to telefonicznie, mailowo lub w cztery oczy. Ty im na nie odpowiadasz.

Wystarczy teraz spisać to wszystko i podzielić na osobne teksty, dotyczące różnych produktów i różnych usług, które masz w ofercie. Jeden produkt to jedna lista pytań i odpowiedzi.

Dokładnie te same pytania, które zadają Ci Klienci, są wpisywane w Google. I jeśli na Twojej stronie znajdzie się na nie odpowiedź to zyskujesz dodatkowe punkty w klasyfikacji i link do Twojej strony pokazuje się wyżej na liście wyników wyszukiwania.

W poradniku “Jak napisać tekst na stronę internetową pod SEO?”, znajdziesz sporo dokładniejszych podpowiedzi odnośnie tworzenia takich tekstów.

Taka mała podpowiedź: Spójrz na ten artykuł, który teraz czytasz. On też jest napisany w formie pytań i odpowiedzi.

Jak zyskać dodatkowe punkty w rankingu Google?

Wspomniałem przed chwilą, że możesz uzyskać pewne punkty od Google i dzięki temu znaleźć się wyżej. Jak się domyślasz, takich punktów możesz zdobyć więcej w zamian za różnego rodzaju aktywności.

Po pierwsze są to punkty za czytelność Twojego tekstu. Chodzi o to, żeby tekst łatwo, przyjemnie i szybko się czytało. Dzięki odpowiedniej strukturze zwiększysz ruch na swojej stronie i nowych klientów. Co dokładnie możesz zrobić w tym zakresie?

Zadbaj o to, by tekst miał krótkie akapity (3-4 linijki), a każda większa część była wyróżniona śródtytułem (pytania naszym w wywiadzie). Aby czytało się łatwiej, tekst pod każdym śródtytułem (pytaniem) nie powinien być dłuższy niż 300 słów. Warto też zadbać o bogate i poprawne językowo słownictwo.

Po drugie, możesz otrzymać kolejne punkty za tzw. optymalizację SEO swojego tekstu. Polega to na przystosowaniu Twojego gotowego tekstu pod wybraną frazę kluczową.

Na przykład, jeśli chcesz, żeby Twoja strona wyskakiwała na pierwszym miejscu po tym, jak ktoś wpisze w Google frazę “baseny foliowane”, należy zadbać aby ta fraza znalazła się (najlepiej kilkukrotnie) w Twoim tekście. Powinna znaleźć się także w tytule, śródtytułach, nazwach obrazków i w pierwszym akapicie.

Czy łatwo jest wskoczyć na pierwszą stronę Google?

Powyżej opisałem Ci dwa podstawowe zadania, które należy wykonać, by wskoczyć na pierwszą stronę Google.

Pierwsze zadanie to stworzenie najlepszej jakości tekstu, który zawiera odpowiedzi na pytania, jakie Twoi Klienci wpisują w Google. Takich tekstów możesz mieć mnóstwo, bo pytania Klientów nigdy nie mają końca.

Drugie zadanie to optymalizacja napisanego już tekstu. Dzięki temu, mówisz Googlowi, jaki temat jest w nim poruszany.

To dwa pierwsze zadania, bez których nie możesz iść dalej, po kolejne punkty do rankingu. Najlepsze jednak jest to, że bardzo często zrealizowanie tych dwóch punktów jest wystarczające, bo Twoja konkurencja nie robi nawet tego. W związku z tym, łatwo jest ją przeskoczyć w rankingu.