Zwiększ produktywność w biurze, odpowiednio je urządzając

1173

Niezależnie od tego czy zaczynasz od zera urządzać biuro czy też chcesz odnowić stare to stworzenie profesjonalnej, funkcjonalnej oraz wygodnej przestrzeni zapewni odpowiedni wizerunek i zwiększy produktywność.

Liczne badania ukazują, że komfort i wydajność są ze sobą powiązane. To gdzie pracują pracownicy ma ogromny wpływ na jakość pracy, zdolność koncentracji oraz produktywność. Oznacza to, że projekt oraz wyposażenie Twojego biura, niezależnie od tego, czy pracujesz w domu czy poza nim ma istotne znaczenie.

Prawie każde biuro może skorzystać na kilku zmianach w układzie i organizacji. Zastanów się nad poniższymi sposobami, które wpływają na komfort, zwiększając jednocześnie produktywność osób, które w nim pracują.

Po pierwsze stwórz przyjazne środowisko. Postaraj się, aby biuro było wygodnym miejscem do pracy. Korzystaj przy tym z ergonomicznych mebli oraz akcesoriów, odpowiedniego oświetlenia i ciekawego designu. Dzięki tym rzeczom zminimalizujesz dyskomfort i rozproszenie, wpływając na swoją wydajność. Warto pamiętać również o dostosowaniu krzesła do odpowiedniej wysokości.

Warto również dostosować stanowisko pracy, dzięki wykorzystaniu półek na klawiaturę, antyodblaskowych ekranów, oświetlenia czy też podnóżków. Oświetlenie jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na skupienie oraz inspirację do tworzenia. Jednocześnie jest to czynnik, który jest najbardziej pomijany i bardzo mało jest w nie inwestowane. Złe oświetlenie może wpływać na zmęczenie oczu, bóle głowy czy też ogólną drażliwość. Jeśli pracujesz w domowym zaciszu to jeśli jest sprzyjająca pogoda, otwórz okno i wpuść naturalne światło do pomieszczenia.

Rozejrzyj się po swoim biurze. Umieść drukarki, faksy i inne sprzęty ogólnodostępne w miejscach łatwo dostępnych dla wszystkich pracowników. Dobrze jest, gdy poszczególne działy pracują osobno w oddzielnych pomieszczeniach lub chociaż wydzielonych obszarach. Spróbuj otworzyć przestrzenie w biurze, by łatwo było poruszać się po pomieszczeniach.

Meble ruchome i rozkładane są bardzo dobrym rozwiązaniem dla rozwijających się przedsiębiorstw o ograniczonej powierzchni. W ten sposób można z łatwością zmienić konfigurację szafek, jak i całych stanowisk pracy.

Ponadto warto kontrolować poziom hałasu. Aby ograniczyć zakłócenia słuchowe, umieść faksy, drukarki i inny hałaśliwy sprzęt w oddzielnym obszarze otoczonym ściankami. Staraj się utrzymać pracowników, których praca wymaga ciągłej rozmowy przez telefon lub z Klientami z dala od tych, którzy potrzebują ciszy. Rozważ korzystne jest zastosowanie paneli wyciszających, aby pochłonąć dźwięki i zapewnić prywatność.

Ostatnia kwestia, ale równie istotna to kolory pomieszczenia. Mają one wpływ na samopoczucie i funkcjonowanie mózgu. Wywołują zarówno reakcje fizyczne, jak i emocjonalne. Zatem jest to kolejny czynnik, który może wpłynąć na Twoją produktywność.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w zakresie projektowania biura to skontaktuj się z fachowcem. Z pewnością pomoże Ci on dobrać odpowiednie meble oraz zaplanować całą przestrzeń biurową, oświetlenie, dekorację oraz inne istotne kwestie.

Więcej informacji
Artykuł został przygotowany przez Centrum Meblowe dostępne na stronie http://www.radiuscentrum.pl/