Akcje Alibaba

1649

Grupa Alibaba (chińska: 阿里巴巴集团控股有限公司; pinyin: Ālǐbābā Jítuán Kònggǔ Yǒuxiàn Gōngsī) – spółka holdingowa założona w 1999 r. w Hangzhou przez Jacka Ma, prowadząca główną platformę handlu elektronicznego w Chinach i o wartości rynkowej 486 mld USD, jedna z największych firm na świecie. Częścią grupy Alibaba jest AliExpress, jedna z największych firm e-commerce na świecie. Z AliExpress korzysta 5 milionów polskich użytkowników.

Kurs akcji Alibaba Group

 

Wykres i notowania Alibaba

Logotyp eToro (zielony)

67% inwestorów detalicznych traci pieniądze, handlując kontraktami CFD u tego dostawcy.

 

Prognozy i analiza

 

Akcje Alibaba – analiza fundamentalna

 

Profil akcji: Alibaba Group Holding Ltd.

Alibaba Group Holding Limited jest chińskim międzynarodowym konglomeratem handlu elektronicznego, handlu elektronicznego i technologii, założonym w 1999 roku przez nauczyciela języka angielskiego Jacka Ma. Zapewnia usługi biznesowe i sprzedażowe za pośrednictwem portali internetowych, elektronicznych usług płatniczych, wyszukiwarek zakupowych i usług danych w chmurze.

Alibaba Group Holding Limited
Nazwa po chińsku 阿里巴巴 集团 控股 有限公司
Rodzaj Spółka publiczna
Handlowany jako NYSE :  BABA, SEHK :  9988
Kod US01609W1027
Przemysł Konglomerat
Data założenia 4 kwietnia 1999 r – Zhejiang – prowincja na wschodnim wybrzeżu ChRL
Założyciel Jack Ma , główny współzałożyciel
Główna siedziba 969 West Wen Yi Road ,Dzielnica Yuhang , Hangzhou , Zhejiang
Obsługiwany obszar Na całym świecie
Produkty E-commerce,Chmura obliczeniowa,Rozrywka,Handel mobilny,Sprzedaż,Media mobilne,Filmy,programy telewizyjne.
Usługi Alibaba.com
Alibaba Cloud
AliExpress
AliOS
Alipay
AliGenie
Taobao
Tmall
Lazada
1688.com

Od kwietnia 2016 r. Alibaba jest największym i najcenniejszym sprzedawcą detalicznym na świecie, działającym w ponad 200 krajach. Sprzedaż i zyski online przewyższały wszystkich detalistów w USA (w tym Walmart, Amazon i eBay).

Od listopada 2017 r. Alibaba ma ponad 550 milionów aktywnych użytkowników na swoich platformach. Zapewnia również usługę dystrybucji online za pośrednictwem inteligentnych aplikacji, które dostarczają ogromne ilości treści cyfrowych i bezpłatne pliki do pobrania.

Alibaba (BABA)

Historia spółki:

Alibaba to firma założona przez Jacka Ma i 17 innych osób w 1999 roku jako kompleksowy portal internetowy służący do promowania i koordynowania operacji B2B między eksporterami i importerami w Chinach i za granicą.

Od tego czasu firma z siedzibą w Hangzhou urosła do czołowego portalu światowego z branży e-commerce o wartości rynkowej w USA wynoszącej 231 mld USD.

Znajdują się w nim setki milionów produktów z ponad 40 branży. Jednak sukces portalu tkwi w decyzji rozwoju modelu biznesowego w innych obszarach.

Obecnie firma, oprócz początkowego modelu B2B, oferuje także platformy B2C i C2C. Proponowane usługi obejmują cloud computing, obsługę multimediów cyfrowych oraz płatności online. Firma rozpoczęła także inwestycje w rynek mobilny.

Alibaba i spółki partnerskie są obecne na całym świecie i mają biura w Chinach, Indiach, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Specjalne strony internetowe, kompleksowe usługi językowe i opcje wysyłki są oferowane dla ponad 190 krajów.

Inwestowanie w akcje Alibaba: Co trzeba wiedzieć

  • Debiut firmy Alibaba z 18 września 2014 na giełdzie NYSE jest obecnie rekordowy pod względem swojej wielkości. Akcje były sprzedawane po 66 USD.
  • Jednak popyt był tak duży, że rano 19 września akcje Alibaba były notowane na poziomie 92,70 USD. Popyt inwestorów dalej wzrastał, a firma sprzedała 15% więcej akcji niż zakładała. Dzięki temu wartość debiutu osiągnęła niesamowity poziom 25 mld USD.
  • Jej specjalność to handel elektroniczny, w ramach którego ma w udziale ponad 80% rynku w Chinach.
  • Z usług firmy korzysta 618 milionów internautów w Chinach i jeszcze więcej kupujących z innych krajów. Dzięki temu Alibaba to największa na świecie firmą z branży handlu elektronicznego.
  • Jej progresywny model biznesowy doprowadził do niemal potrójnego wzrostu firmy między 2013 a 2014 rokiem przy wzroście sprzedaży o 46% i zysku netto o prawie 2 mld USD.
  • Alibaba generuje większość swoich przychodów z reklam i prowizji od zakupu, pozwalając jednocześnie sprzedawcom na darmowe umieszczanie ofert.
  • Całkowita wartość obrotów wynosi ok. 296 mld USD — to więcej niż generują spółki eBay i Amazon łącznie.
  • Nowe oferowane usługi obejmują cloud computing, obsługę multimediów cyfrowych oraz płatności online. Dzięki temu Alibaba stała się konkurencją dla innego giganta — Google.

Każdy, kto chce inwestować w akcje spółki Alibaba, powinien wcześniej dokonać starannej analizy warunków rynkowych.