Bankowość internetowa pozwala użytkownikowi przeprowadzać transakcje finansowe przez Internet. Bankowość internetowa jest również znana jako bankowość internetowa lub bankowość internetowa.
Bankowość internetowa oferuje klientom prawie każdą usługę tradycyjnie dostępną za pośrednictwem lokalnego oddziału, w tym depozyty, przelewy i płatności online rachunków. Praktycznie każda instytucja bankowa ma jakąś formę bankowości internetowej, dostępną zarówno w wersji stacjonarnej, jak i za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Zrozumienie bankowości internetowej
Dzięki bankowości internetowej klienci nie muszą odwiedzać oddziału banku, aby dokończyć większość swoich podstawowych transakcji bankowych. Mogą to wszystko robić we własnym zakresie, gdziekolwiek chcą – w domu, w pracy lub w podróży.
Bankowość internetowa wymaga komputera lub innego urządzenia, połączenia internetowego oraz karty bankowej lub debetowej. Aby uzyskać dostęp do usługi, klienci muszą zarejestrować się w usłudze bankowości internetowej swojego banku. Aby się zarejestrować, muszą utworzyć hasło. Gdy to zrobisz, mogą korzystać z usługi, aby wykonywać wszystkie operacje bankowe.
Transakcje bankowe oferowane online różnią się w zależności od instytucji. Większość banków zazwyczaj oferuje podstawowe usługi, takie jak przelewy i płatności rachunków. Niektóre banki zezwalają również klientom na otwieranie nowych kont i ubieganie się o kredyt za pośrednictwem portali bankowości internetowej. Inne funkcje mogą obejmować zamawianie czeków, wystawianie czeków płatniczych lub zgłaszanie zmiany adresu.
Czeki można teraz zdeponować online za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Klient po prostu wprowadza kwotę przed zrobieniem zdjęcia przedniej i tylnej strony czeku, aby dokończyć wpłatę.
Bankowość internetowa nie zezwala na zakup czeków podróżnych, przelewów bankowych, niektórych przelewów ani wypełniania niektórych wniosków kredytowych, takich jak hipoteki. Transakcje te nadal muszą odbywać się osobiście z przedstawicielem banku.
Zalety bankowości internetowej
Wygoda jest główną zaletą bankowości internetowej. Podstawowe transakcje bankowe, takie jak płacenie rachunków i przekazywanie środków między kontami, można łatwo wykonywać 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, gdziekolwiek konsument zechce.
Bankowość internetowa jest szybka i wydajna. Środki mogą być przenoszone między kontami niemal natychmiast, szczególnie jeśli dwa konta są przechowywane w tej samej instytucji. Konsumenci mogą otwierać i zamykać wiele różnych kont online, od stałych depozytów po powtarzające się konta depozytowe, które zazwyczaj oferują wyższe stopy procentowe.
Konsumenci mogą również regularnie uważnie monitorować swoje konta, co pozwala im chronić swoje konta. Całodobowy dostęp do informacji bankowych zapewnia wczesne wykrywanie nieuczciwych działań, stanowiąc tym samym zabezpieczenie przed stratami lub stratami finansowymi.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ
- Bankowość internetowa pozwala użytkownikowi przeprowadzać transakcje finansowe przez Internet.
- Konsumenci nie muszą odwiedzać oddziału banku, aby zrealizować większość swoich podstawowych transakcji bankowych.
- Klient potrzebuje urządzenia, połączenia z Internetem i karty bankowej do rejestracji. Po rejestracji konsument ustawia hasło, aby rozpocząć korzystanie z usługi.
Wady bankowości internetowej
Dla początkującego klienta bankowości internetowej korzystanie z systemów po raz pierwszy może stanowić wyzwanie uniemożliwiające przetwarzanie transakcji, dlatego niektórzy konsumenci wolą bezpośrednie transakcje z kasjerem.
Bankowość internetowa nie pomaga, jeśli klient potrzebuje dostępu do dużych ilości gotówki. Chociaż może wziąć pewną kwotę w bankomacie – większość kart ma limit – nadal będzie musiał odwiedzić oddział, aby uzyskać resztę.
Chociaż bezpieczeństwo bankowości internetowej stale się poprawia, konta takie są nadal narażone na ataki hakerskie. Konsumentom zaleca się korzystanie z własnych planów danych, a nie publicznych sieci Wi-Fi podczas korzystania z bankowości internetowej, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi.
Ponadto bankowość internetowa zależy od niezawodnego połączenia z Internetem. Od czasu do czasu problemy z łącznością mogą utrudnić ustalenie, czy transakcje bankowe zostały pomyślnie przetworzone.
Banki internetowe
Niektóre banki działają wyłącznie online, bez fizycznego oddziału. Banki te obsługują obsługę klienta przez telefon, e-mail lub czat online. Bankowość internetowa jest często przeprowadzana na urządzeniach mobilnych, ponieważ sieci Wi-Fi i 4G są powszechnie dostępne. Można to również zrobić na komputerze stacjonarnym.
Banki te mogą nie zapewniać bezpośredniego dostępu do bankomatów, ale zapewnią konsumentom możliwość korzystania z bankomatów w innych bankach i sklepach detalicznych. Mogą zwrócić konsumentom niektóre opłaty bankomatowe pobierane przez inne instytucje finansowe. Zmniejszone koszty ogólne związane z brakiem fizycznych oddziałów zazwyczaj pozwalają bankom internetowym oferować konsumentom znaczne oszczędności na opłatach bankowych. Oferują także wyższe oprocentowanie rachunków.