Dom towarowy jest to placówka handlowa, która sprzedaje szeroką gamę towarów. Zazwyczaj są to gotowe do noszenia ubrania i akcesoria dla dorosłych i dzieci, towary podwórkowe i tekstylia domowe, drobne artykuły gospodarstwa domowego, meble, urządzenia i akcesoria elektryczne oraz, często, żywność. Towary te są podzielone na działy i działy nadzorowane przez menedżerów i kupujących. Istnieją również działy zajmujące się merchandisingiem, reklamą, usługami, księgowością i kontrolą budżetową.
Domy towarowe są często klasyfikowane według rodzaju towarów, które przewożą i cen, które pobierają; typowe kategorie to: rabaty, towary ogólnodostępne, moda lub moda wysoka i specjalności. Wiele z nich oferuje dodatkowe usługi, w tym pakowanie prezentów, przeróbki, dostawy i zakupy osobiste.
Rozwój domów towarowych był związany z rozwojem w XIX wieku dużych skupisk ludności, transportem oraz wykorzystaniem energii elektrycznej do zasilania i oświetlenia. „Bon Marché” w Paryżu, który rozpoczął działalność jako mały sklep na początku XIX wieku, jest powszechnie uważany za pierwszy dom towarowy. John Wanamaker przewiózł tę koncepcję do Stanów Zjednoczonych w 1875 roku, kupując kolejową zajezdnię towarową w swojej rodzinnej Filadelfii i zapełniając ją kolekcją wyspecjalizowanych detalistów. Wśród jego innowacji było wprowadzenie cenników i rozwój agresywnych programów reklamowych dla jego rozwijającej się sieci sklepów. (Zrzekł się, że podczas gdy połowa budżetu reklamowego jego firmy została zmarnowana, nigdy nie był w stanie określić, która to była połowa).