Ford. Marka stawia na auta elektryczne – ile takich modeli powstanie?

867

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Ford zaprezentował rodzinę zelektryfikowanych modeli, w tym nową Pumę EcoBoost Hybrid, zupełnie nowego Explorera i Tourneo Custom w wersjach Plug-In Hybrid oraz nowego SUV-a Kuga – pierwszy Ford oferowany: miękka hybryda, pełna hybrydowy oraz w hybrydowej wersji wtyczki.

Ford koncentruje się na szerokiej gamie zelektryfikowanych pojazdów, które mają pomóc firmie zwiększyć sprzedaż do końca 2022 roku, a jej poziom w Europie powinien przekroczyć popyt na konwencjonalne modele benzyny i oleju napędowego.

Ford zakłada, że ​​do końca 2022 r. Zelektryfikowane układy napędowe będą stanowiły ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych. Do 2024 r. Firma zamierza wprowadzić na rynek 17 zelektryfikowanych pojazdów, w tym osiem w 2019 r.

Całkowicie zelektryfikowane stoisko Forda we Frankfurcie obejmuje najszerszą gamę pojazdów z napędem elektrycznym, jakie Ford kiedykolwiek prezentował:

Hybrydowy wariant nowego modelu Kuga, średniej wielkości SUV ładowany z gniazda, jest najbardziej zelektryfikowanym pojazdem Forda i pierwszym Fordem oferowanym w wersjach z: miękką hybrydą, pełną hybrydą i hybrydową wtyczką.

Nowy siedmiomiejscowy SUV Explorer z hybrydą Plug-In i nowy ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferują możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy zachowaniu zasięgu i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.

Nowy kompaktowy crossover Puma EcoBoost Hybrid, zainspirowany SUV-em, wyposażony w tak zwany napęd hybrydowy „Soft” (łagodna hybryda), umożliwiający redukcję emisji CO2, osiąganie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i ogólnie większą komfort. Debiut w stylowej wersji Titanium X.

Kombi Ford Mondeo Hybrid, wyposażony w układ rekuperacji oraz w pełni hybrydowy układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym, który oferuje możliwość jazdy w trybie zerowej emisji i jest alternatywą dla oleju napędowego. Producent informuje, że będzie szczególnie dobrze w mieście, w którym siły ruchu często się zatrzymują.

W 2020 r. Odbędzie się premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda zainspirowanego stylem Mustang, zdolnego do jazdy elektrycznej do 600 km na jednym ładowaniu (mierzonym zgodnie z procedurą WLTP), z możliwością szybkiego ładowania.

Ford ogłosił, że będzie współpracował z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, zapewniając usługi instalacji domowych ładowarek ściennych i oferując taryfy za zieloną energię klientom prowadzącym hybrydy typu plug-in, umożliwiając im prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów. Oczekuje się również, że partnerzy energetyczni Forda udostępnią swoje usługi instalacyjne w celu wsparcia sieci dealerskich Forda w całej Europie.

Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która pozwoli właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwo zlokalizować ładowarki, dotrzeć do nich i zapłacić za ładowanie.

Ponadto, w połączeniu z modemem pokładowym FordPass Connect, aplikacja mobilna FordPass umożliwia kierowcom hybrydowym Forda plug-in zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu.