Procter & Gamble zwiększyła zysk netto o 15% za 9 miesięcy roku obrotowego

2464

Amerykańska firma Proctor & Gamble, jeden z największych giełd światowych producentów dóbr konsumpcyjnych, poinformowała, że ​​w pierwszych 9 miesiącach roku podatkowego, zakończonego pod koniec marca, jej zysk netto wzrósł o 15,4% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej do 9 mld 203 mln dolarów. Raport spółki za trzeci kwartał finansowy pokazał roczny wzrost zysku netto o 9% do 2 mld 745 mln dolarów i wzrost przychodów o 1%. Dobre wyniki kwartalne pozwoliły firmie zwiększyć prognozę wzrostu sprzedaży organicznej do 4% w bieżącym roku obrotowym z 2-4% wcześniejszych oczekiwań.

Akcje Thomas Cook wzrosły o 16% po zgłoszeniu możliwego przejęcia

Doniesienia medialne o ofertach kilku firm brytyjskiej firmy turystycznej Thomas Cook Group, o przejęciu jej oddziału turystycznego, a nawet całej firmy, zwiększyły wartość akcji najstarszego na świecie organizatora wycieczek o ponad 16% we wtorek. Wśród potencjalnych nabywców są takie firmy jak amerykańska KKR i szwedzka EQT Partners, a także chińska firma Fosun International. Thomas Cook zatrudniła konsultantów AlixPartners do opracowania planów redukcji kosztów i identyfikacji ryzyków finansowych. Wcześniej informowano, że od początku 2019 roku operator turystyczny zamknął dużo przedstawicielstw po tym, jak popyt na gorące wycieczki spadł ze względu na silny upał w północnej Europie w zeszłym roku. Firma oferowała również na sprzedaż swoją działalność w zakresie podróży lotniczych.

Zysk netto Coca-Coli w pierwszym kwartale wzrósł o 22,6%

Największy na świecie producent napojów bezalkoholowych, akcje Coca-Cola, poinformował, że w pierwszym kwartale jego zysk netto wyniósł 1 mld 680 mln dolarów, wzrastając o 22,6% w ujęciu rocznym. Wskaźnik zysku, który nie uwzględnia czynników jednorazowych, w wysokości 48 centów za akcję, był wyższy od prognoz ekonomistów w 46 centów za akcję. Jego wartość za rok wzrosła o 2%. Przychody również przekroczyły prognozy analityków, wzrastając o 5% do 8 mld 20 mln dolarów w ujęciu rocznym, przy wycenie rynkowej na poziomie 7 mld 890 mln dolarów. W okresie sprawozdawczym sprzedaż napojów gazowanych wzrosła o 1%. A wody i napojów sportowych sprzedano o 6% więcej niż rok wcześniej. W trakcie notowań we wtorek akcje Coca-Coli wzrosły o 4%. 

China Mobil w pierwszym kwartale zmniejszyła zysk netto o 8,3%

Największy operator telekomunikacyjny na świecie pod względem liczby abonentów, China Mobile, poinformował, że w pierwszym kwartale jego zysk netto spadł o 8,3%, czyli w maksymalnym tempie za ostatnie 2 lata i wyniósł 23 mld 700 mln juanów. Przychody wyniosły 185 mln juanów, spadając o 0,3% w ciągu roku, w tym przychody z usług komunikacyjnych spadły o 0,5%. Głównymi czynnikami, które miały negatywny wpływ na wskaźniki kwartalne, występował spadek przychodów z roamingu krajowego i obniżenia taryf za transmisję danych. Łączna liczba klientów chińskiego operatora telekomunikacyjnego wzrosła do 931 mln użytkowników w porównaniu z 923 mln w czwartym kwartale 2018 roku. Z sieci 4G na koniec pierwszego kwartału korzystało 723 mln osób, podczas gdy pod koniec ubiegłego roku ta liczba wynosiła 713 mln. Liczba klientów korzystających z dostępu do szerokopasmowego Internetu w domu wzrosła do 167 mln. 

Kwartalny zysk amerykańskiej Lockheed Martin wzrósł o 47%

Raport amerykańskiej korporacji wojskowo-przemysłowej Lockheed Martin za pierwszy kwartał 2019 roku wykazał wzrost zysku netto o 47% w stosunku do tego samego kwartału ubiegłego roku, do 1 mld 700 mln dolary. Skorygowany zysk w wysokości 5 dolarów 73 centów za akcję, przekroczył prognozę ekonomistów wynoszącą 4 dolary 34 centy za akcję. Przychody wyniosły 14 mld 340 mln dolarów, wzrastając o 23% w ciągu roku. W okresie sprawozdawczym spółka odnotowała wzrost zamówień oczekujących o 3 mld dolarów. Przychody działu systemów elektronicznych wzrosły o 40% do 2 mld 350 mln dolarów. Zysk operacyjny wzrósł o 60% do 417 mln dolarów. Dział lotnictwa za kwartał zwiększył przychody o 27%, zysk operacyjny – o 23%. Przychody działu kosmicznego wzrosły o 13%, zysk – o 27%.

Inflacja w Singapurze nieznacznie przyspieszyła w marcu

Według Ministerstwa Handlu i Przemysłu oraz Zarządu monetarnego Singapuru, w marcu inflacja cen konsumpcyjnych przyspieszyła w Singapurze do 0,6% w stosunku do lutowej wartości 0,5%. Czynniki takie jak wyższe ceny usług i żywności, a także umiarkowane obniżenie wydatków prywatnego transportu drogowego i zakwaterowania, przyczyniły się do przyspieszenia inflacji. Według ekonomistów marcową inflację oczekiwano na wyższym poziomie – w 0,7%. Ceny konsumpcyjne w Singapurze w porównaniu z poprzednim miesiącem spadły o 0,1% po lutowym wzroście o 0,5%. Oficjalne dane pokazały również, że bazowy wskaźnik cen konsumpcyjnych w ujęciu miesięcznym spadł o 0,2% i wzrósł o 1,4% w ujęciu rocznym.

H&M ogłasza plany rozwoju segmentu second-hand

Wielu kupujących są zainteresowane rynkiem second-handu, starając się wziąć udział w wydarzeniach związanych z ochroną środowiska. Na tym tle na świecie rośnie popyt na zużyte rzeczy, według Ukrainian Retail Association. Eksperci oczekują, że obroty na rynku second-handu w ciągu najbliższych 5 lat wzrosną 2 razy i przekroczą 51 mld dolarów. Szwedzka sieć detaliczna H&M, największa w Europie, wdrażająca strategię całkowicie bezodpadowego modelu produkcji i sprzedaży towarów, zainteresowała się rozwojem segmentu towarów używanych. Firma zamierza wkrótce uruchomić pierwszy sklep internetowy z używaną odzieżą w trybie pilotażowym na stronie swojej marki Other Stories. Ta inicjatywa zostanie następnie rozszerzona na inne sklepy i marki. Firma pracuje również nad uruchomieniem programu, który pozwala klientom zobaczyć fabrykę, w której ta lub inna rzecz została wyprodukowana, i dowiedzieć się o technologii jej wytwarzania.