Dziś przedstawiamy spółkę Webventure S.A., której działalność związana jest z branżą internetowej rozrywki. Firma prowadzi polską oraz międzynarodową wersję platformy z grami o prawdziwe pieniądze, ale posiada również inne projekty. O tym, a także o debiucie na giełdzie NewConnect możecie przeczytać w poniższym wywiadzie. Zapraszamy do lektury!
Webventure S.A. prowadzi platformę rozrywkową z grami zręcznościowymi, logicznymi i wiedzowymi R1NG.pl. Nic w tym nadzwyczajnego by nie było gdyby nie fakt, że gracze rywalizują między sobą o prawdziwe pieniądze. Jak powstał pomysł na taką platformę?
Jesteśmy bardzo kreatywną grupą ludzi. Często dostrzegamy jakieś potrzeby rynkowe. W przypadku R1NG zaczęło się od obserwacji, że teleturnieje telewizyjne są bardzo popularną formą spędzania wolnego czasu w każdym kraju, ale tak naprawdę tylko wąska grupa ludzi może poczuć emocje, które towarzyszą uczestnikom takich programów. Telewizja wciąż nie jest dostatecznie interaktywna, dlatego przenieśliśmy teleturnieje do Internetu, no a emocje w teleturniejach są zasługą konkretnych wygranych. Taki był początek, a w międzyczasie pomysł mocno ewaluował.
Platforma posiada wersję polską i międzynarodową. Która z nich cieszy się większą popularnością?
Jednym z głównych celów debiutu na rynku NewConnect jest wprowadzenie naszej platformy, pod nową marką GamesMasters.com, na rynki międzynarodowe. Oczywiście na tę chwilę zdecydowana większość użytkowników platformy R1NG.pl to Polacy. Jednak to właśnie wyjście na rynki zagraniczne stwarza możliwość logarytmicznego wzrostu przychodów serwisu – wszyscy liczący się dostawcy gier online operują na rynkach globalnych, a ich zasięg to często powyżej 60 krajów jak w przypadku naszego pierwszego partnera międzynarodowego firmy Alawar Entertainment.
Platforma z grami to nie jedyny obszar działalności Spółki. Jakimi jeszcze projektami Spółka może się pochwalić?
Platforma gier na pieniądze R1NG to główny projekt spółki, ale rzeczywiście nie jedyny. Posiadamy bardzo silne centrum kompetencji IT w Lublinie, które pozwala nam realizować i dostarczać oprogramowanie na zlecenia zewnętrznych firm. Takim projektem jest np. feeldate – innowacyjny serwis randkowy oparty o pełną integrację z Facebook. Stworzyliśmy też kilka innych projektów własnych m.in. multikomunikator na telefony komórkowe Inspiro, który pobrało ponad 350 tys. osób, pracujemy też nad naszymi projektami np. rozwiązaniem będącym w pełni zautomatyzowanym system agregacji i sprzedaży powierzchni mailingowych.
Spółka planuje w lipcu zadebiutować na rynku NewConnect, ale pierwszym krokiem pozyskania finansowania na rozwój było wystąpienie w programie Dragon’s Den. Mimo początkowego zainteresowania większości inwestorów ostatecznie żaden nie podjął się współpracy. Jak teraz Pan ocenia występ w tym programie?
Spółka działała już kilka lat. Wcześniej rozwijaliśmy platformę własnymi siłami. Osiągnięcie pewnej skali wymagało od nas angażowania kolejnych, coraz większych środków. Inwestowaliśmy natomiast pieniądze, które na bieżąco dawał nasz biznes. Wiedzieliśmy dokładnie, co chcemy dalej zrobić, ale aby przeskoczyć na wyższy poziom potrzebowaliśmy wsparcia inwestora.
Dragon’s Den był świetną trampoliną, po zwycięstwie w programie zgłosiło się do nas kilkudziesięciu inwestorów z Polski i zza granicy, dostaliśmy mnóstwo ciekawych ofert i wybraliśmy najlepszą. Pomimo, że nie wybraliśmy żadnego z Dragonów na naszego inwestora polecilibyśmy każdemu, kto szuka pieniędzy na rozwój biznesu wypróbowanie tej ścieżki.
Spółka pozyskała już jednego inwestora – Calatrava Capital. Jak układa się z nim współpraca? Czy to dzięki niemu powstał pomysł na upublicznienie Spółki?
Calatrava Capital to spółka giełdowa posiadająca w swoim portfolio wiele ciekawych projektów. Jak dotychczas jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej współpracy i mimo że nie jest to inwestor ściśle związany z branżą online, to ma on imponujące doświadczanie w zarządzaniu i tworzeniu biznesów, które bardzo pomaga nam przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Calatrava daje nam również bardzo szeroką sieć kontaktów biznesowych, dzięki którym możemy rozwijać działalność spółki.
Rzeczywiście większość spółek z portfela Calatravy to spółki giełdowe i debiut na rynku NewConnect to inicjatywa naszego inwestora.
6. Czy Spółka ma już wyznaczone cele strategiczne, na które zamierza pozyskać fundusze?
Cele emisji to po pierwsze: dalszy rozwój nowych kanałów, przez które dostępny będzie R1NG. Poza e-kioskami i telewizorami, wprowadzimy nową aplikację na facebooka oraz już niedługo rozpoczniemy prace nad wersją na urządzenia mobilne. Drugim celem strategicznym emisji jest ekspansja R1NG pod nową marką GamesMasters.com na rynki międzynarodowe.
Pełne informacje na co chcemy przeznaczyć środki pozyskane w ramach debiutu znajdziecie Państwo w naszym memorandum dostępnym na stronie Webventure.pl. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i zapoznania się z profesjonalnie przygotowanymi materiałami nt. spółki i perspektyw jej rozwoju.
Autoryzowanym Doradcą Spółki została Kancelaria Adwokacka Nobilis Counsels, która do tej pory wprowadziła na rynek tylko jedną firmę. Czy nie obawiał się Pan zbyt małego doświadczenia Doradcy na rynku NewConnect? Jak układa się współpraca z nim?
Przyznam, że duże znaczenie przy wyborze firm z którymi współpracujemy ma dla nas „chemia”. Lubimy ludzi, którzy tak jak my mają energię i pasję, żeby tworzyć coś nowego. W zespole Nobilis dostrzegliśmy taką energię i pasję, połączoną z wysokim profesjonalizmem. Jak dotychczas jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, wierzymy że przełoży się to na owocny debiut w lipcu.
Na koniec, przedstawicieli wszystkich Spółek planujących zadebiutować na rynku NC, pytamy o wyniki finansowe. Jak do tej pory wyglądały wyniki finansowe Spółki? Jakich wyników możemy spodziewać się w przyszłości?
Dynamika wzrostu przychodów jest bardzo wysoka. W samym styczniu 2012 firma osiągnęła przychody na poziomie całego roku 2011. Jesteśmy spokojni co do realizacji celu na cały rok 2012 tj. ponad 1 mln PLN. Po szczegółowe prognozy finansowe zapraszamy na stronę webventure.pl do sekcji NewConnect – znajdziecie tam Państwo więcej informacji m.in. film prezentujący naszą platformę i spółkę, teaser informacyjny i inne dokumenty udostępniane przed debiutem.
Piotr Wiktorowski – Dyrektor ds Marketingu i Rozwoju