Oferta świadczenia usług za niską cenę

1615

Oferta świadczenia usług za niską cenę (żargon)

Oferowanie w przetargu ceny tak niskiej, że pozwala ona na osiągniecie jedynie minimalnego zysku, lub wręcz oznacza stratę. Praktyka ta stosowana jest w nadziei nawiązania z drugą stroną trwałej współpracy, umożliwiającej w przyszłości dochodową sprzedaż innych, dodatkowych produktów lub usług (cross selling). W działalności handlowej, może się ona przejawiać organizowaniem atrakcyjnej sprzedaży promocyjnej, która przyciągnie klientów i przy okazji być może zwiększy sprzedaż również innych towarów. W przypadku usług badania sprawozdań finansowych bodźcem do stosowania tej taktyki jest potencjalna możliwość późniejszej sprzedaży innych usług – jak doradztwo w zakresie zarządzania i doradztwo podatkowe. Istnieje jednak ryzyko, że tanie badanie sprawozdania finansowego nie będzie tak dokładne i efektywne jak badanie droższe.

Oferta świadczenia usług za niską cenę