Dydacto S.A.

366

Na początku 2013 roku na rynku NewConnect zamierza zadebiutować spółka Dydacto S.A., której działalność polega na prowadzeniu portalu służącego do komunikacji pomiędzy uczniami i nauczycielami. Emitent zamierza przeprowadzić emisję prywatną, z której chce pozyskać środki przede wszystkim na działania marketingowe i zatrudnienie niezbędnych pracowników. O tym wszystkim można przeczytać w poniższym wywiadzie. Zapraszamy do lektury!


Spółka Dydacto S.A. zajmuje się prowadzeniem portalu o tej samej nazwie, którego celem jest komunikacja pomiędzy nauczycielami i uczniami. Skąd wziął się pomysł na tego typu portal?

Pomysł zrodził się na bazie naszych własnych doświadczeń jako uczniów i studentów. Obecnie nowe technologie zmieniają oblicze edukacji i uczniowie wychowani od dzieciństwa wśród komputerów i Internetu oczekują od nauczycieli możliwości kontaktu online. Z kolei na rynku polskim nie ma obecnie platformy przystosowanej do takiej komunikacji, która byłaby dostępna dla wszystkich i oferowała wyspecjalizowane narzędzia do kontaktu online, przeznaczone typowo do uczniów i nauczycieli. Ponadto serwisy promujące internetową komunikację szkolną są bardzo popularne w innych krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, co daje duże szanse na sukces tej idei także na rynku polskim, na którym już ponad 63% społeczeństwa ma stały dostęp do Internetu (dane GUS z 2011 roku).

Dla kogo dokładnie przeznaczony jest portal Dydacto? Kto najczęściej z niego korzysta i w jaki sposób?

Główną grupą docelową serwisu Dydacto są uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Poza tym na stronie funkcjonuje duża baza szkół każdego typu, obejmująca także firmy świadczące usługi edukacyjne, takie jak szkoły nauki jazdy czy tańca. Dlatego z serwisu korzystają także przedstawiciele placówek edukacyjnych, którzy mogą przejąć profile szkół i wykorzystać je do swojej promocji. Dodatkowo pewną grupą użytkowników są także studenci, którzy wykorzystują serwis zarówno do komunikacji z wykładowcami, jak i do wewnątrzgrupowej wymiany plików i notatek.

Jak dużą popularnością cieszy się portal? Czy posiada już znaczną liczbę zarejestrowanych użytkowników?

Serwis Dydacto ma obecnie ponad 1700 aktywnych użytkowników, którzy korzystają z serwisu i testują jego funkcjonalności. Na bieżąco kontrolujemy ich aktywność i dopasowujemy naszą ofertę do ich oczekiwań i potrzeb. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy także kompleksowe badania użyteczności strony oraz badania oczekiwań użytkowników i na ich podstawie pracujemy nad przystosowaniem całego serwisu do aktualnych wymagań uczniów i nauczycieli.

Czy na rynku istnieją już portale konkurencyjne do Dydacto? Jak wygląda aktualnie sytuacja w Państwa branży?

Serwis dydacto.com ma dużo konkurencji zarówno na rynku polskim (academio.pl, ututi.pl), jak i na rynku światowym (edmodo.com, schoology.com). Jednakże obecnie serwisy zagraniczne nie są zagrożeniem na rynku lokalnym, a w polskim Internecie nie ma aplikacji w pełni tożsamej z dydacto.com. Co prawda Librus i Vulcan mają podobne funkcjonalności jak Dydacto, ale tworzą one drogie systemy zamknięte dla pojedynczych placówek edukacyjnych, dlatego nauczyciele, których szkoła nie wykupiła licencji, nie mogą z tego korzystać. Poza tym w Internecie istnieje kilka serwisów, które posiadają podobne rozwiązania jak Dydacto, ale stanowią one tylko częściową konkurencję (w odniesieniu do pojedynczych funkcjonalności). Dlatego dydacto.com wyróżnia się wśród innych serwisów swoją kompleksową ofertą: nasi użytkownicy mogą m.in. zakładać grupy (academio.pl, ututi.com), dodawać na nich ogłoszenia oraz komunikować się wewnątrz grupy (nk.pl, Facebook), publikować materiały na zajęcia (tradycyjne punkty ksero, skrzynki mailowe), oceniać prowadzących (ocen.pl, ocenowo.pl), czy rozwiązywać testy online (serwisy do nauki języków obcych, wsipnet.pl). Dodatkowo serwis nie ma praktycznie żadnej konkurencji na rynku polskim, jeśli chodzi o generator zadań.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na debiut na rynku NewConnect? Czy chodzi przede wszystkim o pozyskanie środków finansowych na rozwój?

Debiut na rynku NewConnect jest jednym z kolejnych etapów rozwoju firmy. Dydacto zostało od razu zarejestrowane jako spółka akcyjna i nasza strategia rozwoju przewidywała od momentu rozpoczęcia działalności debiut na NewConnect.

Czy znany jest harmonogram postępu prac w związku z procesem debiutu na giełdzie? Na kiedy planowane jest przeprowadzenie emisji prywatnej?

Nie ustaliliśmy jeszcze harmonogramu postępu prac związanych z procesem debiutu na giełdzie. W chwili obecnej skupiamy się przede wszystkim na zdobyciu krytycznej masy użytkowników i na dopracowaniu wszystkich funkcjonalności serwisu oraz umocnieniu pozycji Dydacto S.A. na rynku polskim.

Jak dużą kwotę Spółka chciałaby pozyskać ze sprzedaży akcji? Jak znaczny udział w kapitale zakładowym będą mieli nowi inwestorzy?

Spółka chciałaby pozyskać ze sprzedaży akcji od 300 do 600 tys. zł. Przewidujemy, że nowi inwestorzy mogliby mieć ok. 40 – 50% udziałów w kapitale zakładowym Dydacto S.A.

Czy wiadomo już na jakie cele zostaną przeznaczone zebrane fundusze?

Zebrane fundusze zostaną przeznaczone przede wszystkim na akcję marketingową skierowaną głównie do nauczycieli. W ramach akcji marketingowej planujemy skupić się przede wszystkim na uświadomieniu nauczycielom konieczności wykorzystania nowych technologii w procesie nauczania i staramy się zachęcać pedagogów do komunikacji online z uczniami, która może pomóc nauczycielom w budowaniu autorytetu w oczach młodzieży. Ponadto planujemy także ekspansję na rynki zagraniczne oraz zatrudnienie większej liczby osób, ponieważ obsługa tak licznych funkcjonalności wymaga dużych nakładów pracy.

A jak prezentuje się obecnie sytuacja finansowa Spółki? Czy wyniki za zeszły rok będą czynnikiem przyciągającym nowy kapitał?

Spółka obecnie przynosi przychody z tworzenia aplikacji webowych dla firm zewnętrznych. Poprzedni rok Spółka zakończyła ze stratą około 9 tys. zł. Był to pierwszy rok działalności firmy i duże koszty wygenerowały początkowe inwestycje związane z założeniem spółki akcyjnej i rozpoczęciem działalności.

Mniej więcej w jakim terminie możemy spodziewać się Państwa debiutu na rynku NewConnect?

Planujemy debiut na rynku NewConnect na początku 2013 roku.

Bartłomiej Borzucki – Prezes Zarządu