Kwartalna strata BlackBerry spadła z powodu wzrostu przychodów ze sprzedaży oprogramowania i usług

360

Kanadyjska BlackBerry, specjalizująca się w produkcji oprogramowania, poinformowała o wynikach pierwszego kwartału finansowego zakończonego 31 maja. W okresie sprawozdawczym firmie udało się zmniejszyć stratę netto do 35 mln USD ze straty w wysokości 60 mln USD w tym samym okresie rok wcześniej. Zostało to spowodowane wzrostem przychodów ze sprzedaży oprogramowania i usług. Skorygowane zyski za okres sprawozdawczy wyniosły 1 cent na akcję. Przychody w wysokości 247 mln USD nie osiągnęły prognoz ekspertów na poziomie 264,8 mln USD. Niemniej jednak wartość ta wzrosła w stosunku do poprzedniego roku na poziomie 213 mln USD. Tempo wzrostu zostało zarejestrowane w Ameryce Północnej, Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Według szacunków firmy, ten rok finansowy zakończy wzrost przychodów o 23% -27%. Od początku roku kapitalizacja BlackBerry wzrosła o 17%.

Wartość Bitcoinu wzrosła o ponad 200% od grudnia 2018 roku

Na środowej aukcji cena Bitcoin wyniosła 12 tys. 900 dolarów, co stanowi wzrost o 14%. Od grudnia 2018 r. jego cena wzrosła o ponad 200%. W związku ze zwiększonym entuzjazmem inwestorów, spowodowanym planami uruchomienia własnej kryptowaluty przez Facebook o nazwie Libra, analitycy przypominają podobną sytuację w 2017 r., kiedy Bitcoin wzrósł o 1400%, a w 2018 r. jego stopa spadła o 74%. Uważają, że spadek rynku kryptowalut prawdopodobnie nastąpi po jego szybkim wzroście. Wprowadzenie nowej waluty cyfrowej Libra w przyszłym roku było wspierane przez systemy płatności Visa, MasterCard i PayPal. Partnerami Facebooka w tym projekcie są również firmy Uber i Spotify. Szef Banku Anglii, Mark Carney, pozytywnie ocenił ten projekt ze względu na jego wdrożenie w sieci społecznościowej, która obejmuje ogromną liczbę użytkowników. Uważa, że ​​Libra może zostać ważną częścią globalnego systemu finansowego i powinna być uważnie badana przez regulatorów.

Apple kupiła producenta bezzałogowych systemów samochodowych Drive.ai

Agencja Axios ogłosiła przejęcie firmy Drive.ai, producenta systemów do pojazdów bezzałogowych, przez amerykańską firmę Apple. Agencja otrzymała od Apple potwierdzenie tej transakcji, ale korporacja nie ujawniła, ile kosztowała transakcja. Według Axiosa w 2017 r. Drive.ai oszacowano na 200 mln USD. Według analityków Apple, której nadano przewagę wśród wielu potencjalnych nabywców, zapłaciła za tę firmę nie więcej niż 77 mln USD. Amerykańska korporacja poinformowała agencję, że inżynierowie Drive.ai będą opracowywać projekt i technologie. Zostały już one zatrudnione przez Apple. Wcześniej zgłaszano zamiary Apple opracowania projektu bezzałogowej jazdy. Ogłoszenie o tej transakcji potwierdza tę intencję amerykańskiej korporacji.

Produkcja przemysłowa w Japonii wzrosła w maju o 2,3%

W maju urząd statystyczny Japonii odnotował wzrost produkcji przemysłowej w kraju o 2,3% w porównaniu z kwietniem. Wskaźnik znacznie przewyższył prognozy ekonomistów, którzy oczekiwali wzrostu jedynie o 0,7%. W porównaniu do maja ubiegłego roku produkcja przemysłowa spadła o 1,8%, podczas gdy eksperci przewidywali spadek o 2,9%. Jak przewidywali analitycy, bezrobocie w maju utrzymało wartość kwietniową na poziomie 2,4%. Na 162 wakaty przypadało 100 osób poszukujących pracy. Miesiąc wcześniej było 163 wolnych wakatów. Według innego oficjalnego raportu, w kwietniu 12 japońskich producentów samochodów wprowadziło na rynek 814,35 tys. Samochodów i autobusów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku liczba ta wzrosła o 4,7%. W ciągu roku liczba wyprodukowanych samochodów osobowych wzrosła o 4,8%, transportu towarowego o 4,5%, a autobusów o 4,7%.

Zaufanie konsumentów w Wielkiej Brytanii spadło w czerwcu bardziej niż oczekiwano

W czerwcu odnotowano słabe zaufanie konsumentów do brytyjskiej gospodarki. Według firmy GfK, odpowiedni wskaźnik spadł do minus 13 pkt z minus 10 pkt w maju, pozostając w strefie ujemnej w ciągu ostatnich 42 miesięcy. Ekonomiści spodziewali się mniej znaczącego spadku wskaźnika – do minus 11 pkt. Spadek wykazały wszystkie pięć składników indeksu. Wskaźnik charakteryzujący stosunek obywateli brytyjskich do ich osobistej sytuacji finansowej spadł do minus 1 pkt w ciągu roku z 3 pkt w maju. Wskaźnik oczekiwań na najbliższe 12 miesięcy był na poziomie 2 pkt, po spadku od wartości majowej w 5 pkt. Konsumenci ocenili ogólną sytuację gospodarczą w zeszłym roku na minus 32 pkt, co jest poniżej ich majowych szacunków w minus 30 pkt. Wskaźnik, odzwierciedlający oczekiwania Brytyjczyków na następny rok, spadł do 33 pkt z 37 pkt.

Zysk netto Nike w czwartym kwartale spadł o 13%

Amerykańska firma Nike, która produkuje odzież sportową i obuwie, zgodnie z wynikami czwartego kwartału finansowego do 31 maja, zmniejszyła swój zysk netto o 13% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej do 989 mln USD. Zysk na akcję w 62 centy nie osiągnął prognozy ekspertów w wysokości 66 centów za akcję. Przychody kwartalne wyniosły 10,184 mld USD. Za rok wzrosły one o 4%. Według prognoz ekonomistów tempo wzrostu oczekiwano na 10,16 mld USD. Firma zanotowała największy wzrost przychodów w Chinach i Hongkongu, gdzie liczba ta wzrosła o 16%, wyłączając różnice kursowe, a jej wzrost wyniósł 22%. Jednocześnie przychody spadły o 4% w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej. Pod koniec roku finansowego Nike zwiększył swoje zyski o 108%. Jego przychody wzrosły o 7%.