Akcje Facebook

348

Facebook Inc. jest firmą skoncentrowaną na tworzeniu i dostarczaniu produktów i usług, które umożliwiają użytkownikom komunikację i udostępnianie treści za pośrednictwem urządzeń mobilnych, komputerów osobistych i innych urządzeń komunikacyjnych. Firma oferuje marki i produkty takie jak Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp i Oculus. Facebook jest obecnie najpopularniejszą platformą społecznościową, łączącą ludzi z całego świata. Instagram jest aplikacją, która pozwala na robienie zdjęć i filmów, modyfikowanie ich i dzielenie się nimi z innymi użytkownikami. Aplikacja Messenger jest komunikatorem działającym na wielu różnych platformach i urządzeniach. WhatsApp Messenger jest również komunikatorem internetowym, przeznaczonym głównie dla urządzeń mobilnych. Oculus to technologia wirtualnej rzeczywistości i platforma oferująca dostęp do produktów interaktywnych, w tym gier, z wykorzystaniem rozwiązań wirtualnej rzeczywistości.

Kurs akcji facebook

Wykres cenowy i notowania facebooka

Analiza i prognozy spółki facebook

Akcje Facebook – analiza fundamentalna

Profil akcji: Facebook Inc.

Facebook to amerykańska sieć mediów społecznościowych z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii, założona przez współlokatorów w Harvard College. Obsługuje aplikację mobilną i strony internetowe, które łączą ludzi za pomocą urządzeń mobilnych i komputerów. Ma średnio ponad miliard aktywnych użytkowników i jest obecnie najpopularniejszą siecią społecznościową. Większość użytkowników korzysta z Facebooka na swoich urządzeniach mobilnych.

Facebook
Typ stronyserwis społecznościowy
Data powstania4 lutego 2004
AutorMark Zuckerberg
Chris Hughes
Dustin Moskovitz
Eduardo Saverin
Andrew McCollum
WłaścicielFacebook, Inc.
Rejestracjawymagana

Do głównych aplikacji należą: Instagram (aplikacja mobilna umożliwiająca użytkownikom dzielenie się zdjęciami i filmami), Messenger (aplikacja do przesyłania wiadomości online i mobilnych), WhatsApp (szybka, prosta i niezawodna aplikacja do komunikacji mobilnej) oraz Oculus (technologia wirtualnej rzeczywistości). Facebook jest również platformą, która pozwala ludziom grać w gry, udostępniać treści i łączyć się ze sobą w interaktywnym środowisku online. Facebook realizuje swoje zyski głównie poprzez sprzedaż reklam.

Akcje Facebooka wchodzą w skład indeksu Nasdaq 100.

Historia spółki

Facebook to obecnie najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy. Powstał w 2004 r. z przeznaczeniem dla studentów Harvardu i szybko rozszerzył swój zasięg, stając się dostępnym dla studentów z Bostonu, następnie dla wszystkich uniwersytetów, potem liceów, aż wreszcie dla wszystkich osób w wieku powyżej 13 lat. Facebook rozpoczął działalność jako sposób na utrzymywanie kontaktu między studentami. Obecnie oferuje komunikator, gry, reklamy itd. i szybko się rozwija, bez żadnych oznak spowolnienia. Facebook przez wiele lat opierał się wejściu na giełdę, aż wreszcie w lutym 2012 r. złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną. Facebook rozpoczął obrót akcjami na giełdzie NASDAQ 18 maja 2012 r. Jest to jeden z najbardziej udanych startupów w historii, z ponad miliardem użytkowników.

Inwestowanie w akcje spółki Facebook: Co trzeba wiedzieć

  • Bardzo oczekiwana pierwsza oferta publiczna spółki Facebook była największą w historii Internetu. Przy silnym popycie początkowa cena emisyjna rozpoczynała się od 38 USD. Ze względu na duży popyt na dwa dni przed pierwszą ofertą publiczną spółka Facebook zwiększyła liczbę akcji o 25%. Zainteresowanie było ogromne, ale otwarcie przyniosło rozczarowanie. W ciągu kilku pierwszych tygodni wartość akcji spadła, a inwestorzy ponieśli duże straty wskutek usterek technicznych. Pomimo rozczarowującej i kontrowersyjnej pierwszej oferty publicznej ostatnio akcje bardzo dobrze sobie radzą.
  • W 2014 r. spółka Facebook zapowiedziała zakup komunikatora do smartfonów o nazwie Whatsapp za 19 mld USD. Analitycy spekulowali na temat zakupu, powołując się na chęć kontrolowania przez spółkę Facebook konkurenta, który mógł stwarzać zagrożenie dla jej wartości rynkowej.
  • Choć eksperci stwierdzili, że model reklamowy spółki Facebook zawiera mankamenty, spółka udowadnia, że się mylą, gdyż wyniki kwartalne znacznie przewyższają szacunki, a ponad połowa przychodów z reklam teraz pochodzi z urządzeń mobilnych.
  • Pomimo wzrostu cen i dobrych prognoz studium oparte na historii serwisu MySpace mówi, że ludzie zaczną wkrótce odchodzić od Facebooka i że może on stracić nawet 80% użytkowników. Okaże się, czy Facebook zacznie blednąć, czy utrzyma swoją pozycję na rynku.

Każdy, kto chce inwestować w akcje spółki Facebook, powinien dokonać starannej analizy warunków rynkowych przed zawarciem transakcji.