Grupa Alibaba (chińska: 阿里巴巴集团控股有限公司; pinyin: Ālǐbābā Jítuán Kònggǔ Yǒuxiàn Gōngsī) – spółka holdingowa założona w 1999 r. w Hangzhou przez Jacka Ma, prowadząca główną platformę handlu elektronicznego w Chinach i o wartości rynkowej 486 mld USD, jedna z największych firm na świecie. Częścią grupy Alibaba jest AliExpress, jedna z największych firm e-commerce na świecie. Z AliExpress korzysta 5 milionów polskich użytkowników.
Kurs akcji Alibaba Group
Wykres i notowania Alibaba
67% inwestorów detalicznych traci pieniądze, handlując kontraktami CFD u tego dostawcy.
Prognozy i analiza
Akcje Alibaba – analiza fundamentalna
Profil akcji: Alibaba Group Holding Ltd.
Alibaba Group Holding Limited jest chińskim międzynarodowym konglomeratem handlu elektronicznego, handlu elektronicznego i technologii, założonym w 1999 roku przez nauczyciela języka angielskiego Jacka Ma. Zapewnia usługi biznesowe i sprzedażowe za pośrednictwem portali internetowych, elektronicznych usług płatniczych, wyszukiwarek zakupowych i usług danych w chmurze.
| Alibaba Group Holding Limited | |
| Nazwa po chińsku | 阿里巴巴 集团 控股 有限公司 | 
|---|---|
| Rodzaj | Spółka publiczna | 
| Handlowany jako | NYSE : BABA, SEHK : 9988 | 
| Kod | US01609W1027 | 
| Przemysł | Konglomerat | 
| Data założenia | 4 kwietnia 1999 r – Zhejiang – prowincja na wschodnim wybrzeżu ChRL | 
| Założyciel | Jack Ma , główny współzałożyciel | 
| Główna siedziba | 969 West Wen Yi Road ,Dzielnica Yuhang , Hangzhou , Zhejiang | 
| Obsługiwany obszar | Na całym świecie | 
| Produkty | E-commerce,Chmura obliczeniowa,Rozrywka,Handel mobilny,Sprzedaż,Media mobilne,Filmy,programy telewizyjne. | 
| Usługi | Alibaba.com Alibaba Cloud AliExpress AliOS Alipay AliGenie Taobao Tmall Lazada 1688.com  | 
Od kwietnia 2016 r. Alibaba jest największym i najcenniejszym sprzedawcą detalicznym na świecie, działającym w ponad 200 krajach. Sprzedaż i zyski online przewyższały wszystkich detalistów w USA (w tym Walmart, Amazon i eBay).
Od listopada 2017 r. Alibaba ma ponad 550 milionów aktywnych użytkowników na swoich platformach. Zapewnia również usługę dystrybucji online za pośrednictwem inteligentnych aplikacji, które dostarczają ogromne ilości treści cyfrowych i bezpłatne pliki do pobrania.
Alibaba (BABA)
Historia spółki:
Alibaba to firma założona przez Jacka Ma i 17 innych osób w 1999 roku jako kompleksowy portal internetowy służący do promowania i koordynowania operacji B2B między eksporterami i importerami w Chinach i za granicą.
Od tego czasu firma z siedzibą w Hangzhou urosła do czołowego portalu światowego z branży e-commerce o wartości rynkowej w USA wynoszącej 231 mld USD.
Znajdują się w nim setki milionów produktów z ponad 40 branży. Jednak sukces portalu tkwi w decyzji rozwoju modelu biznesowego w innych obszarach.
Obecnie firma, oprócz początkowego modelu B2B, oferuje także platformy B2C i C2C. Proponowane usługi obejmują cloud computing, obsługę multimediów cyfrowych oraz płatności online. Firma rozpoczęła także inwestycje w rynek mobilny.
Alibaba i spółki partnerskie są obecne na całym świecie i mają biura w Chinach, Indiach, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Specjalne strony internetowe, kompleksowe usługi językowe i opcje wysyłki są oferowane dla ponad 190 krajów.
Inwestowanie w akcje Alibaba: Co trzeba wiedzieć
- Debiut firmy Alibaba z 18 września 2014 na giełdzie NYSE jest obecnie rekordowy pod względem swojej wielkości. Akcje były sprzedawane po 66 USD.
 - Jednak popyt był tak duży, że rano 19 września akcje Alibaba były notowane na poziomie 92,70 USD. Popyt inwestorów dalej wzrastał, a firma sprzedała 15% więcej akcji niż zakładała. Dzięki temu wartość debiutu osiągnęła niesamowity poziom 25 mld USD.
 - Jej specjalność to handel elektroniczny, w ramach którego ma w udziale ponad 80% rynku w Chinach.
 - Z usług firmy korzysta 618 milionów internautów w Chinach i jeszcze więcej kupujących z innych krajów. Dzięki temu Alibaba to największa na świecie firmą z branży handlu elektronicznego.
 - Jej progresywny model biznesowy doprowadził do niemal potrójnego wzrostu firmy między 2013 a 2014 rokiem przy wzroście sprzedaży o 46% i zysku netto o prawie 2 mld USD.
 - Alibaba generuje większość swoich przychodów z reklam i prowizji od zakupu, pozwalając jednocześnie sprzedawcom na darmowe umieszczanie ofert.
 - Całkowita wartość obrotów wynosi ok. 296 mld USD — to więcej niż generują spółki eBay i Amazon łącznie.
 - Nowe oferowane usługi obejmują cloud computing, obsługę multimediów cyfrowych oraz płatności online. Dzięki temu Alibaba stała się konkurencją dla innego giganta — Google.
 
Każdy, kto chce inwestować w akcje spółki Alibaba, powinien wcześniej dokonać starannej analizy warunków rynkowych.