Często prosisz o pomoc w indywidualnych sprawach dotyczących spłaty zadłużenia. Jak przeprowadzić rozmowę z bankiem? O co dokładnie prosić? Przygotowaliśmy krótki przewodnik dla wszystkich, którzy znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. Z pewnością ułatwi komunikację telefoniczną z Bankiem.
10 wskazówek podczas rozmowy z Bankiem w sprawie spłaty zadłużenia:
Na początku rozmowy wskaż podstawowe dane osobowe.
Podstawa każdej rozmowy z bankiem. Podaj swoje imię i nazwisko, numer PESEL i numer umowy. To z pewnością ułatwi identyfikację twojej sprawy i przyspieszy wszystkie usługi. Jeśli nie pamiętasz tych danych – przygotuj je wcześniej.
Pozwól się zweryfikować
Pracownik banku musi upewnić się, że faktycznie rozmawia z klientem. Prawo bankowe nakłada na niego takie wymagania, ponieważ jest związany tajemnicą bankową. W tym celu zadaje podstawowe pytania dotyczące między innymi: daty urodzenia, danych adresowych lub produktów pobranych z banku. Pracownik może nawet ponieść odpowiedzialność karną za złamanie tajemnicy bankowej!
Uspokój się
Pamiętaj, że mężczyzna siedzi po drugiej stronie. Odzyskiwanie długów to jego praca. Nie identyfikuj konkretnego pracownika z całą instytucją. I odwrotnie – w przypadku niekompetentnego pracownika nie obwiniaj całego Banku.
Bądź precyzyjny
Unikaj słów: może myślę, że spróbuję, spróbuję. Nic nie wnoszą, wprowadzają jedynie stan niepewności.
Używaj wyraźnych instrukcji. Twórz mocne zdania. W ten sposób tworzysz wiarygodny obraz siebie. Jeśli nie jesteś pewien, nie obiecuj. Złamanie obietnic nie jest dobre dla związków.
Nie bój się negocjować
Punktem wyjścia jest podejście korzystne dla wszystkich. Obie strony zasadniczo dążą do tego samego. Klient chce spłacić dług, a Bank chce odzyskać pieniądze. Kluczowe są metody, dzięki którym można to osiągnąć.
Postawa otwarta na negocjacje może zdecydowanie wygrać więcej niż złość i gniew. Przykłady takiego podejścia: „Proponuję spłatę w ratach w wysokości 500 PLN”, „Zgadzam się, zapłacę 2000 PLN, ale proszę o zawieszenie egzekucji komorniczej”, „Chcę raz spłacić dług w formie kapitału ; pozostałe odsetki zostaną wykupione. ”
Żądaj spłaty zadłużenia bez komornika
Przy wszystkich uzgodnieniach z Bankiem dotyczących dobrowolnej spłaty zadłużenia, zażądaj wycofania sprawy z komornika. Bank może zawiesić postępowanie egzekucyjne, a także je umorzyć. Wycofanie komornika to podwójna zaleta. Raz komornik nie będzie już naliczał kosztów egzekucyjnych, a dwuletnie życie bez komornika jest znacznie przyjemniejsze. Ktokolwiek prowadził postępowanie egzekucyjne, wie o czym mówimy.
Walcz do końca
Kluczowa zasada. Pamiętaj, że chcesz się tym przejmować. I nigdy się nie poddawaj. Bank odmówił spłaty długu w ratach przez telefon? Wysłać list. Czy otrzymałeś negatywną odpowiedź negatywną? Napisz skargę. Nadal nie ma kompromisu? Skontaktuj się z rzecznikiem Banku. Czy nadal nie jesteś zadowolony i myślisz, że zostałeś ranny? Skieruj sprawę do rzecznika konsumentów. Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.
Bądź denerwujący
Rozwiń poprzednią regułę. Banki nie lubią takich Klientów w obsłudze. Istnieje zatem duża szansa, że otrzymasz pozytywną decyzję o „świętym pokoju”. Bezczelny klient to skuteczny klient.
Współpracuj
Rozszerzenie punktu 5. Współpraca w tym przypadku oznacza naszą dobrą wolę w spłacaniu długu. Nie unikaj trudnych tematów w kontakcie z Bankiem. Zamiast tego spróbuj pomóc we własnych propozycjach spłaty zadłużenia.
Nie bądź zastraszany
Pracownik banku krzyczy, podnosi głos lub dzwoni w nieodpowiednich porach? Takie praktyki powinny być stanowczo i zdecydowanie powiedziane „nie”. Nasz przepis – zawsze możesz się rozłączyć. Nikt nie zmusi nas do rozmowy z niegrzecznym przedstawicielem Banku. Ewentualnie możesz poprosić o rozmowę z przełożonym pracownika lub innym pracownikiem.
A przede wszystkim – trzymaj głowę do góry. Dług nie jest ślepym zaułkiem.
Traktujmy nasz dług jako przejściowe trudności. Musisz ACT, aby je opuścić. Jak mawiał marszałek Piłsudski: „Być pokonanym i nie ulec temu zwycięstwu”.