First-Mover Advantage (FMA)

611

Przewaga pierwszego wnioskodawcy dotyczy przewagi konkurencyjnej pierwszego projektu polegającego na wprowadzeniu usługi lub produktu na nowy i niezbadany rynek lub branżę. Dzięki temu, że jako pierwszy został wprowadzony na rynek, istnieje niekwestionowana możliwość ustalenia rozpoznawalności marki, udziału w rynku i lojalności konsumentów, zanim inne firmy i produkty ostatecznie wejdą na rynek jako konkurenci.

Taka korzyść jest szczególnie ważna w branży kryptowalut, ponieważ projekty oparte na blockchain i giełdy kryptowalut konkurują o względnie ograniczony udział w rynku i bazę użytkowników. Ponieważ te firmy i ich sieci są bezpośrednio zależne od ich widoczności i reputacji, zdobycie dużej bazy użytkowników na wczesnych etapach może stanowić znaczącą przewagę.

W przypadku wymiany kryptowalut migracja z ustalonej platformy transakcyjnej na inną wiąże się z kosztami transakcyjnymi, a także pewnym ryzykiem. Może to być jeden z wielu powodów, dla których użytkownicy nie zawsze chcą zmienić dotychczasową wymianę na nowo uruchomioną – szczególnie jeśli świadczone usługi są niezawodne i wydajne. Innymi słowy, firma, która nie jest „pierwszym wnioskodawcą”, będzie potrzebować znacznie więcej zasobów i energii, aby „przekonać” użytkowników do migracji.

Jednak bycie pierwszym wnioskodawcą ma swoje wady. Przed ostatecznym ustaleniem reputacji i bazy użytkowników nie ma gwarancji, że produkt zostanie pozytywnie odebrany. Nastroje konsumentów mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne, a jeśli firma nie zapewni bezpiecznej i wartościowej usługi lub produktu, z pewnością poczuje się oszustwo wśród jej pierwszych klientów.

Ponadto bycie pierwszym operatorem określonego rynku często oznacza, że ​​muszą oni poradzić sobie z dodatkowymi kosztami i kosztami ogólnymi związanymi z niezbadanymi rynkami. Podczas gdy pierwsi zawodnicy stają przed nowymi i nieoczekiwanymi wyzwaniami, konkurenci, którzy startują później, mogą wykorzystać niektóre błędy popełnione przez firmę Trailblazer, a nawet naśladować i ulepszać niektóre ze swoich ofert.