Citigroup w drugim kwartale zwiększyła zysk netto powyżej od prognozy

334

Zysk netto Citigroup, jednego z trzech największych banków w USA, w drugim kwartale wzrósł do 4 miliardów 490 milionów dolarów w porównaniu z 3 miliardami 870 milionów dolarów w drugim kwartale zeszłego roku. Zysk na akcję wynosił 1 dolar 63 centy, podczas gdy analitycy z Wall Street oczekiwali 1 dolara 56 centów na akcję. Przychody wzrosły o 2% do 18 miliardów 470 milionów dolarów w porównaniu do prognoz analityków o wartości 18 miliardów 510 milionów dolarów. Dział detaliczny zwiększył przychody o 2%, dział współpracy z klientami instytucjonalnymi – o 3%. W tym samym czasie dział obsługi klientów korporacyjnych zmniejszył przychody o 20%. Rentowność kapitału własnego ROE wzrosła z 6,8% do 9,2%. Dzięki reformie podatkowej w Stanach Zjednoczonych efektywna stopa opodatkowania zysku banku spadła z 32% do 24%.

Zysk netto przedsiębiorstw państwowych w Chinach wzrósł o 23%

Łączny zysk z przedsiębiorstw państwowych w Chinach wzrosła w pierwszej połowie 2018 roku o 23% w porównaniu z tym samym okresem w 2017 roku do 887 miliardów 790 milionów yuanów, według Komitetu Kontroli i Zarządzania Stanu Własności Państwowej Rady. Przychody wyniosły 13 bilionów 700 miliardów yuanów, co stanowi wzrost o 10,1%. Średnia relacja długu do aktywów nadal spadała i wyniosła 66%, spadając z 66,3% na początku tego roku. W czerwcu łączny zysk przedsiębiorstw państwowych wzrósł o 26,4% w ujęciu rocznym i osiągnął rekordowy poziom 201,88 mld.

Indeks zaufania konsumentów USA spadł w lipcu bardziej niż oczekiwano

Indeks zaufania konsumentów w USA w lipcu wyniósł 97,1 punktu, z 98,2 punktu w czerwcu, wynika ze wstępnych danych z University of Michigan. Lipcowa wartość indeksu stała się minimalna od stycznia. Eksperci spodziewali się spadku do 98 punktów. Stosunek amerykańskich konsumentów do obecnej sytuacji finansowej pogorszył się do 113,9 punktu z 116,5 punktu w czerwcu. Jednocześnie wskaźnik określający oczekiwania konsumentów na najbliższe sześć miesięcy wzrósł do 86,4 punktu z 86,3 punktu. Prognozy dla średniego okresu spadły z 3% do 2,9%, w długim okresie – z 2,6% do 2,4%. Kierownik ankiet konsumenckich na Uniwersytecie Michigan, Richard Kurten, wyraził opinię, że „spodziewane wprowadzenie ceł na chińskie towary może pobudzić obawy konsumentów”.

Bułgaria odnotowała przyspieszenie inflacji w czerwcu

Ceny konsumpcyjne w Bułgarii przyspieszyły wzrost w czerwcu tego roku drugi miesiąc z rzędu, pisze projekt finversia.ru. Według Narodowego Instytutu Statystycznego Bułgarii, w czerwcu inflacja wyniosła 3,2% wobec 2,6% w poprzednim miesiącu. Wzrost cen konsumpcyjnych w kraju obserwuje się od grudnia 2016 roku. Żywność i napoje bezalkoholowe wzrosły w czerwcu w ujęciu rocznym o 2,7%, a media o 4,4%. W tym samym czasie w ubiegłym miesiącu spadły ceny odzieży i obuwia o 1,4%. W porównaniu do maja ceny konsumpcyjne w Bułgarii wzrosły o 0,1%, po wzroście o 0,3% w maju.

Grupa Renault poinformowała o wynikach pierwszego półrocza o wzroście sprzedaży o 10%

W pierwszej połowie 2018 roku sprzedaż samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych Grupy Renault na świecie wzrosła o 9,8% i wyniosła 2 miliony 100 tysięcy samochodów. W tym okresie udział grupy wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 4,3%. Firma odnotowała nowy rekord sprzedaży stworzony przez marki Renault i Dacia. Przez pół roku firma sprzedała 1 milion 379 tysięcy samochodów Renault i 378 tysięcy 100 samochodów Dacia. W grupie raportującej Renault od 1 stycznia br. znajduje się sprzedaż marek Jinbei i Huasong, które przekroczyły 85 tys. samochodów. Sprzedaż grupy w Europie wzrosła o 6,4% w ciągu sześciu miesięcy. Poza Europą wzrost sprzedaży wyniósł 16,4%. Firma spodziewa się, że w tym roku światowy rynek wzrośnie o 3%.