Sprzedaż na wtórnym rynku mieszkaniowym w USA spadła

325

Sprzedaż mieszkań wtórnych w Stanach Zjednoczonych w grudniu spadła do minimum od trzech lat. Jednocześnie spowolnił wzrost cen nieruchomości.

Raport Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami USA: sprzedaż domów na rynku wtórnym spadła o 6,4% do wartości 4,99 mln sztuk. Ostatni raz tak niski wynik zanotowano w listopadzie 2015 r. Analitycy oczekiwali spadku sprzedaży o 1%.

Za cały 2018 r. sprzedaż spadła o 3,1% i osiągnęła minimum od 2015 r. Sprzedaż domów na rynku wtórnym – to 90% od całej sprzedaży nieruchomości w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku sprzedaż spadła o 10,3% w porównaniu ze wskaźnikiem sprzed roku.

Przyczynami spadku na rynku mieszkaniowym uznano wysokie oprocentowanie kredytów hipotecznych, brak ziemi i pracy. Jednak oprocentowanie kredytów hipotecznych spadło w ostatnich miesiącach, co daje sprzedawcom na rynku nieruchomości nadzieję na nieznaczny wzrost w 2019 roku.

Zaufanie inwestorów do gospodarki niemieckiej poprawiło się na początku roku

Indeks nastrojów gospodarczych ZEW poprawił się na początku roku, pomimo oczekiwań analityków. Zaufanie inwestorów do niemieckiej gospodarki wzrosło do -15 pkt w pierwszym miesiącu roku z -17,5 w grudniu 2018 roku.

We wrześniu zaufanie inwestorów wzrosło do rekordowych 10,6 pkt. Natomiast indeks aktualnych warunków badań obniżył się z 45,3 pkt do 27,6. Jest to najniższy wskaźnik od stycznia 2015 roku

Prezydent Centrum ZEW Achim Wambach zwrócił uwagę na stabilność nastrojów gospodarczych w Niemczech, pomimo rosnących globalnych zagrożeń gospodarczych. Wartość indeksu ZEW dla strefy euro wzrosła do -20,9 pkt., wzrastając o 0,1 pkt. Wskaźnik aktualnych warunków spadł do 5,3 pkt. Indeks dla strefy euro spadł o 6,8 pkt.

Aktywność produkcyjna w USA poprawiła się w styczniu

Indeks aktywności produkcyjnej w styczniu przekroczył prognozy analityków, wynika z badania Richmond Fed. Wartość indeksu wzrosła do -2 punktów z -8 punktów w zeszłym miesiącu. Eksperci przewidywali wzrost do -6 punktów.

Wzrost zatrudnienia i podaży spowodował wzrost wskaźnika w styczniu. Wskaźniki indeksu nowych i zaległych zamówień spadły jednak w styczniu tego roku. Pierwszy wskaźnik spadł do -11 punktów, co jest rekordowo niskim poziomem od czerwca 2016 r. Indeks nierealizowanych zamówień spadł do -21 punktu i osiągnął najniższy poziom od maja 2009 roku.

Zatrudnienie i płace wzrosły w styczniu, ale firmom nadal brakuje pracowników. Ceny zakupów wzrastały wolniej w styczniu, jednak wyprzedzały wzrost cen sprzedaży. Zgodnie z oczekiwaniami rynku wzrost cen miał zwolnić na początku roku.

Rynek ubezpieczeniowy od ryzyka cybernetycznego przekroczy 3 miliardy USD do 2025 roku

Szwajcarska spółka reasekuracyjna Swiss Re przewiduje wzrost rynku ubezpieczeń osobowych przed zagrożeniami cybernetycznymi. Do tej pory takie usługi są świadczone przez kilka firm, a wielkość rynku nie przekracza 500 milionów USD.

Swiss Re wierzy, że rynek będzie rósł wraz ze świadomością ludzi na temat zagrożeń bezpieczeństwa w sieci. Jego objętość może wzrosnąć kilka razy – do 3 miliardów USD do 2025 roku. Badanie przeprowadzone przez firmę wykazało, że ponad 50% respondentów zabezpieczyłoby się przed kradzieżą danych osobowych przy pomocy ubezpieczenia.

Teraz ubezpieczenie od zagrożeń cybernetycznych kosztuje od 50 do 150 USD na osobę rocznie. Eksperci Swiss Re uważają, że użytkownicy zyskają ochronę przed wszystkimi zagrożeniami cybernetycznymi i dodatkowymi polisami na inne rodzaje ubezpieczeń. Firma jest przekonana, że ​​ludzie nie są tak bardzo zainteresowani rekompensowaniem możliwych zagrożeń, ile byciem poinformowanym.

Analitycy z CMC Markets przewidują wzrost liczby ubezpieczeń osobowych w stosunku do zagrożeń cybernetycznych do 8-9 miliardów USD.

Sprzedaż detaliczna w Kanadzie spadła bardziej niż oczekiwano

Sprzedaż detaliczna w Kanadzie spadła w listopadzie o 0,9% po niewielkim wzroście w poprzednim miesiącu. Za wyjątkiem sprzedaży samochodowych, sprzedaż detaliczna spadła w listopadzie o 0,6%, po spadku o 0,2% w październiku.

Spadek sprzedaży odnotowano w 75% sektorów gospodarki. Sprzedaż w punktach tankowania samochodów spadła w listopadzie o 5%, po raz trzeci od czterech miesięcy. Dealerzy samochodowi i sprzedawcy części samochodowych doświadczyli spadku sprzedaży o 10,8%. Spadek sprzedaży żywności o 0,9% był spowodowany spadkiem sprzedaży w supermarketach.

Sklepy ogólne odnotowały wzrost sprzedaży o 1,7%. Ogólnie rzecz biorąc, spadek sprzedaży odnotowano w ośmiu prowincjach kraju. W Ontario sprzedaż spadła o 1,6%, w Quebecu i Toronto – o 1,5%. Natomiast sprzedaż w Albercie wzrosła o 1,9%.

Amerykańskie korporacje znalazły się na szczycie listy najdroższych marek

Amerykańskie firmy z sektora high-tech są liderami w rankingu najdroższych marek w 2019 roku, mówi raport agencji doradczych Brand Finance.

Lista liderów została poprowadzona przez Amazon, którego wartość wzrosła o 24,6% do 187,9 miliardów USD, Apple zajęła drugie miejsce ze wzrostem o 5%, do 153,6 miliardów USD, trzecie miejsce zajęła firma Google ze wzrostem o 18% do 142,8 miliardów USD. Czwartym miejscem w rankingu była firma Microsoft, której wzrost w 2019 r. wyniósł 47%.

Amerykańskie firmy znajdują się również na 6 i 7 miejscu. Są to AT & T o wartości 87 miliardów USD, oraz Facebook o wartości 83 miliardów USD, a azjatyckie korporacje w pierwszej dziesiątce – Samsung Electronics na 5 miejscu z wyceną marki w wysokości 91,3 miliarda USD. Chińskie firmy Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) wycenione na 79,8 miliardów USD, Verizon (71,2 miliardy USD) i China Construction Bank (69,7 miliardów USD) również weszły do ​​10 najdroższych marek.

Łącznie 8 marek z USA, 9 marek z Chin, 1 marka z Europy (Mercedes Benz znajduje się na 13 miejscu) znajdują się w pierwszej dwudziestce najdroższych firm.

Zysk P & G w pierwszym półroczu fiskalnym wzrósł o 18%

Zysk netto amerykańskiego lidera dóbr konsumpcyjnych Procter & Gamble (P & G) wzrósł o 18% pod koniec 2018-2019. Zysk wyniósł 6,427 miliardów USD, zgodnie ze sprawozdaniem finansowym spółki.

Zysk organizacji macierzystej wzrósł o 20% do prawie 6,4 miliarda USD. Rozwodniony zysk na akcję wzrósł do 2,44 USD w porównaniu do 2 USD w okresie sprawozdawczym roku ubiegłego. Firma zwiększyła sprzedaż o 0,2% do 34,188 mld USD.

Drugi kwartał roku finansowego zakończył się wzrostem zysków o 26% do ponad 3,2 miliarda USD. Zysk spółki dominującej P & G wzrósł o 28% w drugim kwartale i przekroczył 3 miliardy USD, a zysk na akcję osiągnął 1,22 USD, chociaż eksperci przewidywali wzrost do 1,21 USD. Rozwodniony zysk na akcję wyniósł 0,93 USD w ubiegłym roku.

Dyrektor generalny firmy wskazał na uwagę do efektywności i wewnętrznej kultury w Procter & Gamble, jako przyczyny wysokich wyników finansowych w raportowanym okresie.